iOS 14 حتی پس از حذف اپلیکیشن‌، داده‌های آن را نگهداری می‌کند

پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از کاربران ردیت با انجام آزمایشی ساده متوجه شده است iOS 14 حتی در صورت حذف اپلیکیشن‌ها، داده‌های مربوط به آن‌ها را نگه‌داری می‌کند.
تبلیغات

کاربری به‌تازگی پستی طولانی در شبکه‌ی اجتماعی ردیت منتشر کرده است تا توضیح بدهد که iOS 14 چگونه ممکن است داده‌های کاربری را از حتی پس از حذف اپلیکیشن‌ها، نگه‌داری کند. او در پست خود مثالی با محوریت 9gag ارائه داد؛ اما ظاهرا این نوع رفتار به 9gag محدود نیست.

براساس گزارش GSMArena، کاربر ردیت متوجه شد داده‌های کاربران در iOS 14 روی کی‌چین‌های (Keychain) محلی ذخیره می‌شوند و زمانی‌که اپلیکیشن را مجددا نصب کنید، دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربر ردیت پس از حذف و نصب دوباره‌ی اپلیکیشن 9gag متوجه این موضوع شد. او می‌گوید پس از نصب مجدد 9gag، مستقیما در حساب کاربری خود لاگین شده و نیازی نبوده است که نام کاربری و رمز عبور را وارد کند. 

ظاهرا حتی درصورتی‌که حساب خود را با iCloud Keychain همگام‌سازی نکنید، داده‌ها همچنان باقی می‌مانند و تنها راه برای خلاص شدن از این موضوع، این است که گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. البته بعدا که فایل بکاپ را ریستور کردید، داده‌ها مجددا ازطریق iCloud Keychain قابل ‌انتقال به گوشی شما هستند. کاربر ردیت این قابلیت سیستم‌عامل موبایل اپل را به‌ نوعی سوپرکوکی تشبیه کرد که امکان فرار کردن از آن وجود ندارد. 

البته این موضوع بدین معنی نیست که داده‌های نگه‌داری‌شده روی دستگاه برای هدف ‌قرار‌ دادن کاربر با تبلیغات استفاده می‌شوند. در هر صورت آنچه کاربر ردیت اعلام کرد، از لحاظ حریم خصوصی نگران‌کننده است و امیدواریم اپل گزینه‌ای برای پاک‌سازی کامل داده‌های کاربران ارائه بدهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات