مایکروسافت شبیه‌ساز برنامه‌های ۶۴ بیتی را به ویندوز آرم می‌آورد

یک‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به منظور پشتیبانی از برنامه‌های ۶۴ بیتی، اولین نسخه‌ی آزمایشی شبیه‌ساز x64 را برای کاربران انجمن ویندوز اینسایدر منتشر کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت اکتبر ۲۰۱۹ (مهر ۱۳۹۸) دسته‌ای جدید از محصولات خانواده‌ی سرفیس به وجود آورد که برخلاف دیگر محصولات، از پردازنده‌ی مبتنی بر آرم بهره می‌گیرند و مدتی پیش، نسل دوم سرفیس پرو ایکس (Surface Pro X) را با پردازنده‌ی بهبودیافته روانه‌ی بازار کرد؛ اما جدای از سخت‌افزار و طراحی زیبا، اصلی‌ترین ضعف و چالش نه‌تنها سرفیس پرو ایکس، بلکه تمامی محصولات مبتنی بر ویندوز آرم محدودیت نرم‌افزاری و اجرا نکردن برنامه‌های ۶۴ بیتی است. مایکروسافت به‌تازگی یک شبیه‌ساز برای رفع این مشکل ارائه داده است که می‌تواند این محصولات را کاربردی‌تر از گذشته کند.

مایکروسافت پس از اعلام عرضه‌ی این شبیه‌ساز در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹)، امروز پیش‌نمایشی از شبیه‌سازی x64 در ویندوز مبتنی بر آرم ارائه داده است؛ البته این ویژگی فعلا برای کاربران و توسعه‌دهندگان ویندوز اینسایدر در دسترس قرار گرفته است و کاربران این انجمن می‌توانند با استفاده از آن، برنامه‌های ۶۴ بیتی را که هنوز برای پردازنده آرم کامپایل نشده‌اند، اجرا کنند.

شبیه‌ساز یادشده این امکان را فراهم می‌کند که اگر به‌تازگی محصولی مبتنی بر ویندوز آرم، از جمله سرفیس پرو ایکس خریداری کرده‌اید، از این پس می‌توانید برنامه‌های شبیه‌سازی‌‍شده‌ی x64، مانند بازی راکت لیگ (Rocket League) یا برنامه‌ی AutoDesk's Sketchbook را اجرا کنید. به‌صورت معمول شبیه‌سازها عملکرد را محدود می‌کنند و هنوز مشخص نیست شبیه‌ساز مایکروسافت چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. تجربه‌ی شبیه‌ساز ویندوز روی آرم در گذشته بسیار ناخوشایند بوده؛ اما حتی اجرای ضعیف یک برنامه بهتر از اجرا نشدن آن است. فقط نباید انتظار داشته باشید که همان عملکرد شبیه‌ساز روزتا ۲ که اپل در کامپیوترهای مک مبتنی بر آرم ارائه می‌دهد، مشاهده کنید.

مایکروسافت هنوز نگفته است چه زمانی این شبیه‌سازی در نسخه‌ی اصلی ویندوز منتشر خواهد شد؛ اما منتظر بازخورد انجمن ویندوز اینسایدر است. شبیه‌ساز یادشده مرحله‌ی پیش از بتا قرار دارد و ممکن است مشکلات متعددی داشته باشد؛ بنابراین نصب آن در کامپیوترهایی که کاملا برای کار به آن‌ها نیاز دارید ایده‌ی خوبی نخواهد بود؛ اما اگر منتظر نخواهید ماند و قصد اجرای برنامه‌های 64 بیتی را دارید، می‌توانید به برنامه‌ی ویندوز اینسایدر بپیوندید و دستورالعمل‌های ارائه‌شده در آن را دنبال کنید تا از شبیه‌ساز جدید بهره‌مند شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات