روش نصب خودکار درایور در ویندوز 10 تغییر می‌کند

یک‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرد که روش نصب خودکار درایور در ویندوز ۱۰ از تاریخ ۵ نوامبر تغییر می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت روش به‌روزرسانی درایورهای مورد نیاز برای کامپیوترهای ویندوز ۱۰ را تغییر می‌دهد. تاکنون زمانی‌که یک دستگاه جدید به کامپیوتر ویندوز ۱۰ متصل می‌شد که درایور دستی (درایور آپشنال) آن بخشی از ویندوز آپدیت بود، درایور دستی به‌صورت خودکار روی سیستم نصب می‌شد و کاربر نمی‌توانست این قسمت را کنترل کند. مایکروسافت اعلام کرد از تاریخ ۵ نوامبر به بعد تغییراتی در به‌روزرسانی خودکار درایورها ایجاد می‌کند که به‌ شرح زیر خواهند بود:

  •  زمانی‌که دستگاهی برای اولین‌بار به کامپیوتر متصل می‌شود یا سازنده‌ درایور آن را در به‌روزرسانی ویندوز قرار داده است، ویژگی به‌روزرسانی خودکار آن را روی سیستم نصب می‌کند. در حقیقت اگر درایور دستگاه مدنظر در ‌‌Windows Update موجود باشد، تغییری در نحوه‌ی نصب آن ایجاد نخواهد شد.
  •  در صورت تمایل به نصب دستی درایور در کامپیوتر ویندوز ۱۰ باید مراحل را انجام بدهید: به منوی Settings بروید و سپس وارد منوی Update & Security شوید. در ادامه باید گزینه Windows Update را انتخاب و روی View optional updates کلیک کنید.

 در حالت فعلی که از ویندوز ۱۰ ورژن ۲۰۰۴ شروع شد، اگر درایور خودکار دردسترس نباشد، دستگاه برای یافتن درایور دستی جست‌وجو نمی‌کند. برای دسترسی به نصب دستی درایور باید به Settings بروید و سپس وارد Update & Security شوید، به قسمت Windows Update بروید، روی گزینه View optional updates کلیک کنید و در آخر، Driver Updates را انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات