آیا EMUI 11 آخرین نسخه رابط کاربری هواوی قبل از انتشار سیستم ‌عامل هارمونی خواهد بود؟

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
به احتمال زیاد رابط کاربری EMUI 11 آخرین به‌روزرسانی EMUI قبل از عرضه سیستم‌عامل هارمونی برای گوشی‌های هواوی خواهد بود.
تبلیغات

تا این لحظه گزارش‌های مختلفی درباره سیستم‌عامل شرکت هواوی منتشر شده است؛ سیستم‌عاملی که هارمونی (Harmony OS) نام دارد و با نام HongMeng OS هم شناخته می‌شود. بر اساس شایعات، سیستم‌عامل هارمونی بالاخره جایگزین اندروید خواهد شد. البته چند سال پیش هواوی اعلام کرد این سیستم‌عامل برای گوشی‌های هوشمند نخواهد بود؛ اما گفته‌های هواوی برای زمانی بود که هنوز از طرف دولت آمریکا تحریم نشده بود. پس از تحریم‌های آمریکا، هواوی در مردادماه سال گذشته رسما اعلام کرد سیستم‌عامل هارمونی قرار است در گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، تلویزیون‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و حتی خودروهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

براساس گزارش جدیدی که توسط MyDrivers منتشر شده، وانگ چنگلو (رئیس بخش نرم‌افزار هواوی) در جدیدترین مصاحبه خود به موضوع جالبی اشاره کرده است. او در جواب این سؤال که EMUI 11 و سیستم‌عامل HongMeng OS (هارمونی) چه چیزی به ‌همراه دارند، گفت EMUI 11 از همان فریم‌ورکی استفاده می‌کند که در سیستم‌عامل HongMeng استفاده شده است؛ اما یک سری تغییرات دارد.

درواقع آخرین نسخه EMUI که بر اساس اندروید ۱۱ در حال ‌توسعه است، قصد دارد کاربران هواوی را برای مهاجرت به سیستم‌عامل جدید آماده کند. نسخه آزمایشی سیستم‌عامل HongMeng OS 2.0 اکنون برای تلویزیون، خودرو و ساعت‌ هوشمند عرضه شده است. گوشی‌هایی که به‌روزرسانی EMUI 11 را دریافت کنند، اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که سیستم‌عامل HongMeng OS 2.0 مجهز خواهند شد.

اولین گوشی‌هایی که سیستم‌عامل هارمونی یا HongMeng را دریافت می‌کنند به تراشه Kirin 9000 مجهز شده‌اند؛ میت ۴۰ یکی از این محصولات خواهد بود. در ادامه گوشی‌هایی که با تراشه Kirin 990 5G، Kirin 990 4G، Kirin 980 راهی بازار شده‌اند این سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند و در آخر، نوبت به گوشی‌های رده‌پایین با تراشه Kirin 810 می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات