ویندوز ۱۰ به سمت سهم بازار ۸۵ درصدی حرکت می‌کند

پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ویندوز ۱۰ با ادامه‌دار شدن روند افزایش سهم بازار، به سمت سهم ۸۵ درصدی حرکت می‌کند و تا میانه‌ی سال آینده به این رکورد می‌رسد.
تبلیغات

ویندوز ۱۰ مجددا در ماه ژوئن نیز مسیر رشد را در کسب سهم بازار طی کرد. این سیستم‌عامل پنج ساله طی ماه گذشته و با کاهش تعداد کاربران ویندوز ۷، یک درصد سهم خود را از بازار افزایش داد. به‌هرجال بازنشسته شدن ویندوز ۷ بسیاری از کاربران را به مهاجرت به ویندوز جدیدتر تشویق می‌کند و همین روند، تغییر در سهم بازارها را به‌دنبال دارد.

شرکت آماری Net Applications در جدیدترین آمار خود، رشد ۱/۱ درصدی ویندوز ۱۰ را گزارش داد که این سیستم‌عامل را به سهم ۵۸/۹ درصدی از کل سیستم‌‌های عامل موجود در جهان می‌رساند. به‌علاوه، ویندوز ۱۰ در کامپیوترهای ویندوزی سهم ۶۸ درصدی دارد. هر دو سهم، رشد را برای نسخه‌ی رایج ویندوز نشان می‌دهند و آمار دوم اثبات می‌کند که ویندوز ۱۰ در مسیر هدف بزرگ سهم ۷۰ درصدی از بازار کامپیوترهای ویندوزی قرار دارد.

ویندوز، ۸۶/۷ درصد از کل سهم بازار کامپیوترهای شخصی را دراختیار دارد

سهم ویندوز ۱۰ از کامپیوترهای ویندوزی، از سهم این سیستم‌عامل در میان تمامی کامپیوترهای موجود در جهان بیشتر است، چون ویندوز در همه‌ی کامپیوترها استفاده نمی‌شود. ویندوز در ماه ژوئن به سهم ۸۶/۷ درصدی از کل بازار کامپیوترهای شخصی دست یافت. با وجود بالا بودن آمار مذکور، ویندوز تغییری نسبت به ماه مه نداشت و ۸۶/۷ درصد، یکی از پایین‌ترین رکوردهای سیستم‌عامل مایکروسافت محسوب می‌شود. از ۱۳/۳ درصد باقی‌مانده در بازار، تنها ۰/۰۷ درصد متعلق به سیستم‌های عامل متفرقه گزارش می‌شود و سایر کامپیوترها، از سیستم‌عامل مک یا لینوکس یا کروم استفاده می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد، افزایش سهم بازار ویندوز ۱۰ با کاهش سهم بازار ویندوز ۷ همراه می‌شود. ویندوز ۷ برای دومین ماه پیاپی، با کاهش سهم بازار روبه‌رو شد. سیستم‌عامل بازنشسته‌ی ردموندی‌ها در ماه ژوئن تنها در ۲۳/۴ درصد از کل کامپیوترهای جهان اجرا می‌شد و کاهش ۰/۹ درصدی را تجربه کرد. آمار دیگر ویندوز ۷ نشان می‌دهد که ۲۶/۹ درصد از کامپیوترهای ویندوزی از این نسخه استفاده می‌کنند. ویندوز ۷ از سال ۲۰۱۱ تاکنون در چنین سطح پایینی قرار نداشته است. البته آمار سال ۲۰۱۱، مربوط به ۱۵ ماه پس از رونمایی نسخه‌ی مذکور بود.

ویندوز 10 نسخه 2004

آمار ماه‌های گذشته که با کاهش سهم ویندوز ۷ و افزایش سهم ویندوز ۱۰ در بازار همراه بود، در مقابل آمار ابتدای سال ۲۰۲۰ قرار می‌گیرد. در آن ماه‌ها، دلایل متعدد ازجمله بحران ویروس کرونا و پیاده‌سازی گسترده‌ی سیاست‌های دورکاری باعث شد تا سرعت مهاجرت از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ کاهش پیدا کند. در ماه‌های مارس و آوریل، به‌مرور کسب‌وکارها در نقاط گوناگون جهان به وضعیت عادی بازگشتند و افزایش سهم ویندوز ۱۰ سرعت گرفت. به‌هرحال تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی می‌کنند که روند کاهشی و افزایشی ویندوزهای ۷ و ۱۰ در سهم بازار ادامه پیدا کند و ویندوز ۱۰ تا پایان ماه اوت رکورد سهم ۷۰ درصدی را در میان کامپیوترهای ویندوزی بشکند. درصورت ادامه پیدا کردن روند، تا یک سال آینده، سهم ویندوز ۱۰ از کامپیوترهای ویندوزی به ۸۵ درصد می‌رسد.

آمارهای شرکت Net Applications اطلاعات جالبی از سیستم‌های عامل دیگر هم دراختیار کاربران و کارشناسان قرار می‌دهد. لینوکس در ماه ژوئن در مسیر رشد قرار گرفت و سهم خود را از بازار به میزان ۰/۴ درصد افزایش داد. این سیستم‌عامل متن‌باز با کسب سهم بیشتر در ماه گذشته، به رکورد سهم بازار ۳/۶ درصد رسید. نکته‌ی جالب‌توجه اینکه افزایش سهم لینوکس، با کاهش سهم مک در بازار همراه بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات