لیست دستگاه های تحت پشتیبانی iOS 14 و iPadOS 14 و macOS Big Sur و watchOS 7

سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
در ادامه فهرست گوشی‌ها، تبلت‌ها،‌ رایانه‌ها و ساعت‌هایی را که به‌ترتیب iOS 14 و iPadOS 14 و macOS Big Sur و watchOS 7 را دریافت می‌کنند، موردبررسی قرار می‌دهیم.
تبلیغات

اپل پس از مدت‌ها انتظار سرانجام شب گذشته نطق اصلی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود یعنی WWDC 2020 را برگزار کرد. این مراسم همه‌ساله روی مبحث نرم‌افزار تمرکزی ویژه دارد و امسال نیز شاهد معرفی نسخه‌ی جدید سیستم‌های عامل اپل شامل iOS 14 و iPadOS 14 و watchOS 7 و macOS Big Sur به‌همراه نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی tvOS بودیم.

نسخه‌ها‌ی جدید سیستم‌های عامل اپل برخی بهبودها را به‌خود دیده‌اند تا تجربه‌ی استفاده از محصولات را لذت‌بخش‌تر کنند. بااین‌حال این سیستم‌های عامل برای تمامی دستگاه‌ها منتشر نمی‌شوند. اپل هر سال شماری از دستگاه‌های قدیمی را از فهرست دستگاه‌های تحت پشتیبانی خود خارج می‌کند. اگر می‌خواهید بفهمید که کدام دستگاه‌ها نسخه‌ی جدید سیستم‌های عامل اپل را دریافت می‌کنند، در ادامه همراه زومیت باشید.

بسیاری از کاربران انتظار داشتند که اپل در نسل جدید iOS به پشتیبانی از گوشی‌هایی نظیر آیفون 6s خاتمه دهد، اما خبر خوب این است که iOS 14 برای تمامی دستگاه‌های دریافت‌کننده‌ی iOS 13 دردسترس قرار می‌گیرد. این موضوع برای iPadOS هم صدق می‌کند. این یعنی اگر گوشی یا تبلت شما هم‌اکنون درحال اجرای iOS 13 یا iPadOS 13 است، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل برای آن منتشر می‌شود. جدول زیر دستگاه‌های تحت پشتیبانی نسخه‌ی جدید iOS و iPadOS را نشان می‌دهد:

بااین‌حال بزرگ‌ترین تغییرات در زمینه‌ی پشتیبانی از محصولات به خانواده‌ی اپل واچ مربوط می‌شود. نسخه‌ی جدید واچ OS یعنی watchOS 7 با قابلیت‌های جالبی نظیر پایش خواب همراه شده است و بهتر از قبل روی فعالیت‌های ورزشی کاربر نظارت می‌کند. آن‌طور که اپل می‌گوید این نسخه از سیستم‌عامل برای اپل واچ سری ۱ و اپل واچ سری ۲ منتشر نمی‌شود. بنابراین کاربران ساعت هوشمند اپل واچ سری ۳، اپل واچ سری ۴ و اپل واچ سری ۵ می‌توانند انتظار دریافت آن را داشته باشند. 

اپل همچنین می‌گوید ممکن است بسته‌به دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، شماری از قابلیت‌های معرفی‌شده برای سیستم‌های عامل جدید، برای شما دردسترس قرار نگیرند. این یعنی حتی اگر اپل واچ شما به‌روزرسانی جدید را دریافت کند، ممکن است به تمامی قابلیت‌های جدید مجهز نباشد. درنهایت به سیستم‌عامل جدید مک OS یعنی macOS Big Sur می‌رسیم که برای شمار درخورتوجهی از مک‌ها دردسترس قرار می‌گیرد. جدول زیر می‌تواند بهتر به شما کمک کند:

دستگاه‌های تحت پشتیبانی نسخه‌ی جدید watchOS و macOS

watchOS 7

macOS Big Sur

اپل واچ سری ۳

مک‌بوک ۲۰۱۵

و مدل‌های جدیدتر

اپل واچ سری ۴

مک‌بوک ایر ۲۰۱۳ و مدل‌های جدیدتر

اپل واچ سری ۵

مک‌بوک پرو عرضه‌شده در اواخر ۲۰۱۳ و مدل‌های جدیدتر

-

مک مینی ۲۰۱۴ و مدل‌های جدیدتر

-

آی‌مک ۲۰۱۴ و مدل‌های جدیدتر

-

آی‌مک پرو ۲۰۱۷ و مدل‌های جدیدتر

-

مک پرو ۲۰۱۳ و مدل‌های جدیدتر

آن‌طور که جدول بالا اعلام می‌کند، مدل ۲۰۱۲ مک ‌بوک ایر به‌همراه مدل‌های عرضه‌شده از مک‌بوک پرو در اوایل و اواسط ۲۰۱۳، قرار نیست سیستم‌عامل Big Sur را دریافت کنند. دیگر دستگاه‌هایی که برای دریافت نسخه‌ی جدید مک OS واجد شرایط نیستند شامل مدل‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ مک مینی و همچنین مدل‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۳ آی‌مک می‌شوند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات