تمامی دستگاه‌های لنوو TinkPad و ThinkStation تأییدیه لینوکس را دریافت می‌کنند

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لنوو تصمیم دارد تا تمامی دستگاه‌های خانواده‌ی تینک‌پد و ورک‌استیشن‌های تینک‌استیشن را با تأییدیه‌ی Linux Certification توسعه دهد که خبر خوبی برای کاربران این اکوسیستم است.
تبلیغات

لنوو اعلام کرد که Linux Certification را برای تمامی دستگاه‌های ThinkPad و ThinkStation ارائه می‌کند. تمامی مدل‌ها و پیکربندی‌ها در اعضای خانواده‌های مذکور، با هماهنگی و تأییدیه‌ی مذکور طراحی و عرضه می‌شوند. اخبار جدید به این معنای خواهد بود که هریک از محصولات لنوو در خانواده‌های تینک‌پد و تینک‌استیشن، مجوز و تأییدیه‌ی رسمی برای استفاده از توزیع‌های اوبونتو و رد هت و غیره را خواهند داشت.

خانواده‌های تینک‌پد و تینک‌استیشن برای کاربران و اکوسیستم لینوکس غریبه نیستند. لنوو از مدت‌ها پیش تأییدیه‌ی لینوکس را برای برخی از نمونه‌های پرفروش و محبوب این خانواده‌ها ارائه می‌کند. البته تأییدیه‌های پیشین، محدود بودند و تنها در تعدادی از دستگاه‌ها با پیکربندی‌های خاص، دیده می‌شدند.

اخبار جدید از لنوو بیش از همه برای کسب‌وکارها جذاب خواهد بود. از این به بعد شرکت‌هایی که به‌دنبال استفاده از لینوکس به‌عنوان سیستم‌عامل اصلی هستند، امکان انتخاب سخت‌افزار از مجموعه‌ی عظیم محصولات شرکت چینی را دارند. با تأییدیه‌ی اخیر، پیاده‌سازی سیستم برای مدیران IT آسان‌تر خواهد بود و نیازی به بررسی تک‌تک قطعات درصورت ایجاد مشکل در اجرای لینوکس، نیست.

لنوو لینوکس

راب هرمان، مدیر کل و مسئول اجرایی زیرمجموعه‌ی Workstation & Client AI در لنوو، پیرامون اخبار جدید می‌گوید:

اگرچه بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا دستگاه‌های خود را با سخت‌افزاری بدون سیستم‌عامل یا پاک کردن سیستم‌عامل اصلی و نصب و پیکربندی لینوکس، شخصی‌سازی کنند، چنین اقدامی شاید با عدم پایداری و قابلیت اطمینان سیستم همراه باشد. چالش‌های دیگر همچون کاهش کارایی سیستم، هماهنگی نرم‌افزار و سخت‌افزار، مشکلات برای مصرف‌کننده‌ی نهایی و حتی افزایش هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری IT نیز اضافه می‌شوند.

تأییدیه‌ی جدید برای دستگاه‌های لنوو، محصولات ThinkStation و ThinkPad P را برای توزیع‌های Red Hat Enterprose Linux و Ubuntu LTS پوشش می‌دهد. به گفته‌ی لنوو، دستگاه‌های ورک‌استیشن، پشتیبانی کامل دریافت می‌کنند که شامل پچ‌های امنیتی، به‌روزرسانی‌های نرم‌‌افزاری، درایورهای سخت‌افزاری، فرمور و تأیدیه‌ی بایوس می‌شود. لنوو همچنین تصمیم دارد تا درایوهای سخت‌افزاری خود را به مرور به کرنل لینوکس اضافه کند.

لنوو لینوکس

کاربرانی که برای دریافت Ubuntu LTS اقدام می‌کنند،‌ نسخه‌ای پایدارتر و امن‌تر را دریافت خواهند کرد. همچنین یک دوره‌ی پشتیبانی اضافه‌ی پنج ساله هم به آن‌ها ارائه می‌شود. در پشتیبانی رد هت اینترپرایز، تمرکز روی گرافیک، انیمیشن و وظایف کاری علمی خواهد بود که با پشتیبانی سطح سازمانی همراه می‌شود.

لنوو در افزایش مشارکت در اکوسیستم لینوکس، همکاری خود را با پروژه‌ی فدورا نیز افزایش داده است. آن‌ها یک پروژه‌ را در فاز آزمایشی شروع کرده‌اند که نسخه‌ای از فدورا را در دستگاه‌های ThinkPad P53 و P1 Gen 2 به کاربر ارائه می‌کند.

مدل‌های جدید از کامپیوترهای لنوو با تأییدیه‌ی لینوکس، از ماه جاری در انواع پیکربندی قابل شخصی‌سازی به بازار عرضه می‌شوند. عرضه‌ی محصولات جدید در تابستان ادامه پیدا خواهد کرد و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان ورک‌استیشن‌های همراه ThinkPad P را نام برد. شرکت چینی همچنین درکنار سخت‌افزارهای جدید، انجمن‌های پشتیبانی و بحث و گفت‌وگو پیرامون لینوکس را هم توسعه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات