اسکرین‌شات‌هایی از اندروید 11 فاش شد

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اسکرین‌شات فاش‌شده‌ی منتسب به اندروید ۱۱ منوی دکمه‌ی پاور این سیستم‌عامل را نشان می‌دهد که ظاهرا قرار است تغییراتی محسوس به‌خود ببیند.
تبلیغات

گوگل مدت‌ها پیش به این نتیجه رسید که می‌توان از منوی پاور درکنار خاموش و روشن کردن گوشی، استفاده‌های دیگری نیز کرد. به‌همین دلیل بود که اهالی مانتین‌ ویو کم‌کم به‌فکر اضافه‌کردن میانبرهایی برای دسترسی سریع به‌برخی قابلیت‌های مهم سیستم‌عامل افتادند. در همین راستا شاهد اضافه‌شدن کیف پولی جدید به رابط کاربری گوشی‌های سری پیکسل در ماه مارس بودیم که شباهت زیادی به کیف پول iOS دارد. ازطریق این میانبر می‌توانید به‌راحتی و در زمانی سریع به انواع روش‌های پرداخت دسترسی پیدا کنید.

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد همچنان روند اضافه‌کردن میانبر به منوی دکمه‌ی پاور را ادامه دهد،‌ بر این اساس نوبت‌به میانبرهایی خاص برای کنترل وسایل خانه‌ی هوشمند فرا رسیده است. نسخه‌‌های پیش‌نمایش اولیه‌ی اندروید ۱۱ حاوی کدی بودند که این موضوع را تأیید می‌کرد، بااین‌حال اسناد فاش‌شده‌ی جدید به‌ما نشان می‌دهند که منوی دکمه‌ی پاور درنهایت قرار است در اندروید ۱۱ چه ظاهری داشته باشد.

مدتی پیش شاهد افشای اسکرین‌شاتی از منوی دکمه‌ی پاور اندروید ۱۱ بودیم که ظاهرا به نسخه‌های اولیه‌ی این سیستم‌عامل مربوط بوده است. در منوی موردبحث دیدیم که گزینه‌های معمولی نظیر Emergency و Power off در بالایی‌ترین بخش صفحه قرار داشتند. به‌علاوه تمامی قسمت زیرین صفحه به Quick Controls اختصاص داده شده بود (Quick Controls حاوی میانبرهایی برای کنترل وسایل خانه‌ی هوشمند است). از زمان اضافه‌شدن گزینه‌ی کیف پول به گوشی‌های پیکسل‌ در ماه مارس به‌نظر می‌رسد تغییراتی در منوی موردبحث ایجاد شده است. درواقع گوگل مجبور بوده راهی پیدا کند تا تمامی گزینه‌های ممکن را به‌شکلی کارآمد در منوی دکمه‌ی پاور جای دهد.

بدین ترتیب به‌نظر می‌رسد گوگل سرانجام توانسته برای طراحی نهایی منوی یادشده به جمع‌بندی برسد. تصویری که در زیر این پاراگراف می‌آید به‌تازگی فاش شده و به منوی دکمه‌ی پاور اندروید ۱۱ نسبت‌ داده شده است. کیفیت تصویر چندان مناسب نیست، بااین‌حال می‌تواند به‌خوبی بخش‌های مختلف منوی دکمه‌ی پاور را نشان دهد. افشاگر اسکرین‌شات زیر می‌گوید آن را از سندی با نام «تغییرات اندروید R» برداشته است. همان‌طور که تصویر زیر نشان می‌دهد، گوگل تصمیم گرفته کیف پول اندروید را که ازطریق آن می‌توان به‌سادگی بین کارت‌های اعتباری مختلف جابه‌جا شد، در بین گزینه‌های بالایی و Quick Controls که در بخش زیرین صفحه قرار گرفته است جای دهد.

منوی دکمه هوم اندروید 11 / Android 11

نتیجه‌ی نهایی باعث شده است منوی دکمه‌ی پاور بسیار شلوغ به‌نظر برسد، اما شکی نداریم که بسیار پرکاربرد است و می‌تواند به کاربران امکان دهد برخی کارها را در زمانی سریع به‌انجام برسانند. احتمال می‌دهیم گوگل تمامی مؤلفه‌های منوی دکمه‌ی پاور را در زمان ورود به آن به کاربر نشان ندهد. درواقع برخی بخش‌های صفحه بسته‌به شرایط مختلف نشان داده خواهند شد. برای مثال بخش کیف پول تنها زمانی نشان داده شود که در خانه حضور ندارید تا این منو بتواند به‌هنگام حضورتان در خانه، گزینه‌های بیشتری برای کنترل وسایل خانه‌ی هوشمند را به‌شما ارائه دهد. بدین ترتیب در شرایط و زمان‌های مختلف گزینه‌هایی روی صفحه‌ ظاهر خواهند شد که بیشترین نیاز را به آن‌ها دارید. تصویری دیگر نیز فاش شده است که به بررسی گزینه‌های مختلف مربوط به کنترل وسایل خانه‌ی هوشمند می‌پردازد:

منوی دکمه هوم اندروید 11 / Android 11

اسکرین‌شات بالا نشان می‌‌دهد که کدام‌یک از وسایل خانه‌ی هوشمند ازطریق گوشی‌های اندرویدی قابل‌کنترل خواهند بود. آن‌طور که اسکرین‌شات بالا ادعا می‌کند کاربر خواهد توانست مواردی نظیر دوربین مداربسته، دستگاه‌های گرمایی، قفل در و لامپ را با گوشی خود کنترل کند. براساس ادعاهای جدید اگر روی این گزینه‌ها برای مدت‌زمانی کوتاه انگشت خود را نگه دارید، وضعیت آن‌ها به روشن و خاموش تغییر خواهد کرد. ازطرفی اگر انگشت را برای مدت‌زمانی نسبتا طولانی قرار دهید تنظیمات بیشتر مربوط به هر گزینه‌ روی صفحه‌ نشان داده می‌شود یا اینکه به اپلیکیشنی مشابه منتقل خواهید شد (البته فقط در مواقع موردنیاز).

درحال‌حاضر مشخص نیست که این بخش به‌طور کامل با اپلیکیشن گوگل هوم (Google Home) ادغام شده یا به‌شکل مستقل از آن فعالیت می‌کند. اگر این بخش به‌صورت مستقل فعالیت کند خواهید توانست دستگاه‌هایی را هم که به گوگل هوم متصل نیستند، به آن اضافه کنید. در ابتدا گوگل قصد داشت فردا یعنی سوم ژوئن ۲۰۲۰ (۱۴ خرداد ۱۳۹۹) کنفرانسی آنلاین به‌مناسبت انتشار اولین نسخه‌ی بتای عمومی اندروید ۱۱ برگزار کند. بااین‌حال تظاهرات گسترده‌ی اخیر در ایالات متحده گوگل را مجاب کرد رویداد موردبحث را به‌تأخیر بیندازدگوگل تاکنون به‌طور دقیق اعلام نکرده است که قصد دارد این رویداد را در چه تاریخی برگزار کند، اما در هر صورت شکی نداریم که فاصله‌ی زیادی تا برگزاری آن باقی نمانده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات