هشدار مایکروسافت به کاربران ویندوز 10 مبنی‌بر توقف پشتیبانی از نسخه‌ قدیمی

دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت به کاربرانش هشدار می‌دهد درصورت به‌روز نکردن سیستم‌عامل‌ دستگاه‌هایشان، باید از نوامبر پیش‌رو منتظر توقف پشتیبانی از آن باشند.
تبلیغات

ردموندی‌ها پیش از رونمایی کامل از به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰، اصرار زیادی برای دریافت جدیدترین نسخه‌ سیستم‌عامل از کاربران داشتند که این تلاش‌ها به جایی نرسید. حال به‌نظر می‌رسد اهالی ردموند برای آنکه به کاربران یادآوری کنند نسخه‌ی ویندوزی‌شان به روزهای پایانی عمر خود نزدیک می‌شود، راه جدیدی یافته‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا ردموندی‌ها می‌خواهند نسخه‌ی سیستم‌عامل کاربران را به‌طور خودکار ارتقاء بدهند یا اختیار عمل را به کاربران می‌سپارند.

ویندوز ۱۰ / windows 10

مایکروسافت در ویندوز 10، تحت حرکت جدیدی به‌نام «ویندوز به‌عنوان یک سرویس» به‌روزرسانی‌ها و اصلاحات نرم‌افزاری را نه به‌صورت بسته‌های خدماتی، بلکه به‌شکل به‌روزرسانی‌های پیاپی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از سوی دیگر، نسخه‌های اصلی جدید دو بار در سال و به‌همراه ویژگی‌های مهم و جدید منتشر می‌شوند. هدف از این کار، اطمینان‌یافتن از دریافت جدیدترین ویژگی‌های نرم‌افزاری و اصلاحات باگ‌های امنیتی، بدون انتظار کشیدن‌ طولانی کاربران است و به‌این‌ترتیب، ویندوز ۱۰ همیشه ظاهر یک سیستم‌عامل فعال و تازه را حفظ خواهد کرد.

اما همه‌ی کاربران به‌روزرسانی‌های منتشرشده را دریافت نمی‌کنند. کاربران طی سال‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ گاهی دردسر درست می‌کنند و باگ‌ها را به‌جای اصلاح، بدتر می‌کند. برخی از کاربران آگاهانه مانع از به‌روزرسانی سیستم‌هایشان می‌شوند که این نیز به‌نوبه‌ی خود، پیامدهای منفی در پی دارد. اکنون به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌خواهد به این دسته از کاربران هشدار جدی‌تر بدهد.

سایت Windows Latest به‌تازگی فاش کرده که مایکروسافت هشداری در صفحه‌ی Windows Update در Settings سیستم‌عامل خود گنجانده که به کاربران اخطار می‌دهد عمر این نسخه از ویندوز ۱۰ در حال به‌پایان رسیدن است. این هشدار برای کسانی ظاهر می‌شود که از نسخه‌ی ۱۸۰۳ ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند. این نسخه قرار است نوامبر ۲۰۱۹ به حالت تعلیق درآید. درحقیقت، دستگاه‌هایی که از این نسخه استفاده می‌کنند، ناگزیر باید سیستم‌عامل خود را با نسخه‌ی جدیدتر به‌روز کنند.

بهتر است مایکروسافت به این دسته از کاربرانش اطمینان‌خاطر بدهد که دستگاه‌هایشان قرار نیست به‌خاطر نسخه‌ی جدید دچار مشکل شوند. با توجه‌به ناسازگاری‌هایی که بین سیستم‌عامل و برخی از لوازم جانبی در برخی از به‌روزرسانی‌ها رخ می‌دهد، انتظار نمی‌رود مایکروسافت بتواند چنین تضمینی به کسی بدهد. کاربران ویندوز ۱۰ به‌احتمال زیاد طی ماه‌های آتی، باید با مشکلات ناشی از چنین مسائلی دست‌وپنجه نرم کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات