آیا اندروید در نبرد سیستم‌عامل‌ها پیروز شده است؟

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
سیستم عامل موبایل گوگل پشت سر ویندوز مایکروسافت حرکت می‌کند. اندروید با سرعت فزاینده‌ای رو به رشد است و نیتن ایگل، مدیر عامل کمپانی مطالعات بازار موبایل Jana معتقد است که هم‌اکنون اندروید در این نبرد پیروز شده و در سال ۲۰۱۳، سیستم عامل مایکروسافت را پشت سر خواهد گذاشت.
تبلیغات

یکی از صاحب نظران در زمینه بازار گوشی‌های موبایل می‌گوید که اندروید گوگل در نبرد سیستم‌های عامل با قاطعیت پیروز شده است.

نیتن ایگل، مدیرعامل و یکی از پایه‌گذاران کمپانی مطالعات تجاری و بازار Jana طی سخنرانی خود در کنفرانس ThinkMobile گوگل گفت که اندروید توانسته به یک نیروی مسلط تبدیل شود و این سلطه فقط به گوشی‌ها محدود نمی‌شود.

تنوع گوشی‌های هوشمند مجهز به این سیستم عامل و به خصوص امکان خرید گوشی اندرویدی با قیمت‌های مناسب، باعث شده تا بازارهای در حال توسعه و رو به رشد مناطقی چون آفریقا اقبال بسیار زیادی به این سیستم‌عامل متن‌باز داشته باشند. این موضوع باعث شده تا سلطه اندروید تا این حد فراگیر شود.

پیروزی

ایگل در این سخنرانی گفت:

من معتقدم که اندروید هم‌اکنون در نبرد سیستم‌های عامل پیروز شده است. این موضوع لزوما دلیل بر بهترین بودن اندروید نیست. دلیل اصلی این سلطه آن است که اندروید به طور رایگان عرضه می‌شود و هر روز شاهد افزایش گوشی‌های اندرویدی ۵۰ دلاری چینی هستیم!

ایگل در سخنرانی خود مدعی شد که در سال ۲۰۱۳ اندروید ویندوز را پشت سر خواهد گذاشت، و پیش‌بینی کرد که حدود ۱.۳ میلیارد نفر از سیستم عامل ویندوز و تقریبا ۱.۵ میلیارد نفر از اندروید استفاده خواهند کرد.

بسیار واضح است که فناوری موبایل برای کشورهایی که زیرساخت‌های ارتباطی بسیاری از بازارهای توسعه‌ یافته را ندارند، نعمت بزرگی است، و اقبال روزافزون مردم به استفاده از گوشی‌های هوشمند (که آنها را قادر به استفاده از اینترنت، GPS و البته از همه مهمتر تماس تلفنی می‌کند) بدین معنا است که پلتفرم‌های موبایل روز‌به‌روز قدرتمندتر می‌شوند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا اندروید می‌توان این روند در حال رشد فزاینده را حفظ کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات