گوگل از عنوان Pistachio Ice Cream بصورت داخلی برای اندروید P استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شنیده‌ها نشان از این دارد که گوگل بصورت داخلی از نام اندروید بستنی پسته‌ای یا Pistachio Ice Cream برای نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل خود استفاده می‌کند.
تبلیغات

گوگل در حال کار روی نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل خود است. این سیستم‌عامل که همچنان با عنوان اندروید پی شناخته می‌شود، با تمرکز روی قابلیت‌‌های بریدگی نمایشگر توسعه می‌یابد. منابع نزدیک به گوگل اعلام می‌کنند که گوگل در نظر دارد تا قابلیت‌هایی را حول بریدگی نمایشگر برای اندروید توسعه دهد.

از جمله‌ی دیگر تغییرات احتمالی که در اندروید پی شاهد آن خواهیم بود باید به گسترش استفاده از دستیار هوشمند دیجیتالی در این سیستم‌عامل اشاره کرد. در نسخه‌ی جدید، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا از گوگل اسیستنت به عنوان دستیار صوتی هوشمند در اپلیکیشن‌های خود نیز استفاده کنند. با توجه به احتمال عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند با طراحی‌هایی متفاوت که شامل نمایشگر‌های منعطف یا مجهز به چند نمایشگر خواهند بود، گوگل در تلاش است تا سیستم‌عامل خود را برای پشتیبانی از چنین فرم‌فکتورهایی بهبود دهد. باتری نیز از جمله‌ی دیگر مواردی است که گوگل در نسخه‌ی جدید سیستم‌عاملش توجه ویژه‌ای معطوف آن کرده تا عمر باتری در اندروید پی بیش از پیش افزایش یابد.

هرچند هنوز گوگل نام رسمی اندروید پی را اعلام نکرده، اما اطلاعات برگرفته از منابع نزدیک به گوگل نشان از این دارد که غول جستجو بصورت داخلی از عنوان اندروید بستنی پسته‌ای یا Pistachio Ice Cream برای نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل خود استفاده می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که معمولا گوگل نامی متفاوت از آنچه که بصورت داخلی استفاده می‌کند را به عنوان اسم رسمی سیستم‌عامل خود بکار می‌گیرد.

یکی از اصلی‌ترین اهداف گوگل برای سال جاری که در طراحی و توسعه‌ی اندروید پی نیز در نظر گرفته شده، متقاعد کردن بخش بزرگ‌تری از کاربران آیفون‌های اپل برای مهاجرت به اکوسیستم اندروید است. هرچند گوگل به واسطه‌ی اندروید در رده‌ی گوشی‌های پایین و میان رده بازار را در اختیار دارد، اما در حوزه‌ی محصولات بالا رده، اپل با بهره‌گیری از آیفون‌هایش، بخش لوکس بازار را در اختیار گرفته است. کاربرانی که گوشی‌های هوشمند رده بالا استفاده می‌کنند، تمایل بیشتری برای صرف هزینه به منظور خرید اپلیکیشن‌ها یا بازی دارند و از این‌رو افزایش سهم در رده‌ی گوشی‌های‌هوشمند رده بالا، علاوه بر تولیدکنندگان، به نفع توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و کمپانی نظیر گوگل است که اصلی‌ترین پشتیبان و توسعه دهنده پلتفرم اندروید است.

البته احتمالا چیزی که بدون تغییر خواهد ماند، بزرگ‌ترین پاشنه‌ی آشیل اندروید است؛ بسیاری از گوشی‌های هوشمند رده پایین و قدیمی مبتنی بر اندروید قادر به دریافت نسخه‌های جدید این سیستم‌عامل نیستند و از همین‌رو با مشکلات امنیتی زیادی روبرو هستند که نتیجه‌ی وجود باگ و روزنه‌های نرم‌افزاری در اندرویدهای قدیمی است. باید دید که آیا گوگل می‌تواند خواسته‌های خود در نسخه‌ی جدید اندروید را عملی کند یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات