مایکروسافت، Metro را به Windows 8 تغییر نام می‌دهد

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۲:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش ZDNet و به نقل از یک منبع نزدیک به مایکروسافت، این غول نرم‌افزاری قصد دارد، نام مترو را حذف و Windows 8 را جایگزین آن کند.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید رابطه کاربری ویندوز ۸ که در آن همه چیز بصورت کاشی‌های کنار هم نمایش داده می‌شوند با نام Metro شناخته می‌شود.

براساس این گزارش: عبارت مربوط به نرم‌افزارهای سازگار با مترو از Metro Style Application به Windows 8 Application و رابط کاربری از Metro User  Interface به Windows 8 User Interface و طراحی مترو از Metro Design به Windows 8 Design تغییر نام خواهند یافت. در ادامه این گزارش آمده که در صفحه معرفی تبلت Thinkpad Tablet 2 لنوو نیز عبارت Windows 8 Apps ذکر شده، که خود نشانه‌ همین موضوع است.

مایکروسافت در زمان معرفی ویندوز ۸ اعلام نموده بود:

مترو زبان طراحی ما است. ما این را مترو می‌نامیم چون مدرن و تمیز و مرتب است. سریع و در حرکت است. درباره محتوا و نحوه نگارش است. مترو کاملا قابل اعتماد است.
metrodesignlanguage-v1

همچنین رابط کاربری ویندوز فون ۸ نیز که با نام مترو شناخته می‌شد قرار است به رابط کاربری ویندوز ۸ تغییر نام پیدا کند.

مایکروسافت هنوز بصورت رسمی،‌ تصمیم خود مبنی بر توقف استفاده از نام مترو برای رابط کاربری خود را اعلام نکرده است. اما براساس اطلاعاتی که هفته گذشته به بیرون درز کرده بود، این تغییر نام به خاطر شرکای مهم تجاری مایکروسافت در اروپا صورت گرفته است شاید دلیل آن کمپانی آلمانی Metro AG باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات