سیستم‌عامل کروم به‌زودی اپلیکیشن‌ های اندرویدی را در پس‌زمینه اجرا می‌کند

شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها حاکی است گوگل در نسخه بتای کروم ۶۴، قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در پس‌زمینه را بررسی می‌کند.
تبلیغات

گوگل برای نخستین بار اواسط سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرد قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را به سیستم‎‌عامل کروم اضافه می‌کند؛ اما پس از گذشت این مدت هنوز هم کاربران این سیستم‌عامل منتظر تحقق یافتن وعده‌های گوگل هستند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که بر سر راه ورود اپلیکیشن‌های اندرویدی به سیستم عامل‌کروم وجود دارد، عدم پشتیبانی از اجرای اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه است.

این مشکل سبب می‌شود تا با اجرای اپلیکیشن جدید عملکرد برنامه قبلی به‌طور کامل متوقف شود. گفتنی است گوگل برای حل این معضل در نسخه بتای ۶۴ کروم قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در پس‌زمینه را بررسی می‌کند. طبق خبرها گوگل قابلیت مذکور را  Android Parallel Tasks نامیده است و احتمال می‌رود در نسخه جدید کروم از این ویژگی رونمایی شود.

این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا به‌طور هم‌زمان از تماشای محتوای ویدیویی در نت فلیکس و وب‌گردی لذت ببرند. گوگل هرگز از بروز چنین مشکلی در دیگر محصولات خود نظیر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها رنج نمی‌برد؛ زیرا این محصولات به قابلیت اجرای اپلیکیشن در پس‌زمینه مجهز بودند. همچنین عمر باتری و مدیریت برنامه‌ها در سیستم‌عامل کروم چالش بزرگی برای گوگل محسوب می‌شود که به سادگی نمی‌توان از آن عبور کرد.

همان‌طور که می‌دانید سرعت و نحوه‌ی اجرای اپلیکیشن‌ها در رایانه‌های شخصی و موبایل رویکرد متفاوتی دارند و گوگل برای اجرای روان و بدون نقص اپلیکیشن‌های اندرویدی در سیستم‌عامل کروم نیازمند تمهیدات فراوانی است.

در پایان باید گفت این قابلیت به صورت آزمایشی در نسخه بتای کروم ۶۴ عرضه شده است و نمی‌توان از ادامه یافتن آن در نسخه‌های بعدی اطمینان حاصل کرد. امیدواریم گوگل به‌زودی این مشکل را رفع کند و وعده‌ پیشین خود مبنی‌بر اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در سیستم‌عامل کروم را تحقق بخشد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات