قابلیت‌های تازه و معرفی نشده ویندوز فون ۸

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت ۳۱ خردادماه از ویندوز فون ۸ با چندین و چند قابلیت جذاب تازه پرده‌برداری کرد، اما حال به لطف SDK‌ای که به بیرون درز کرده اطلاعات بیشتری از این سیستم‌عامل بدست آمده و قابلیت‌های تازه‌‌ای مشخص شده است. SDK ویندوز فون شامل شبیه‌سازی است که دسترسی ابتدایی به برخی از امکانات جدید ویندوز فون ۸ را فراهم می‌کند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با قابلیت‌های معرفی نشده ویندوز فون ۸ آشنا شوید.
تبلیغات

برای مشاهده سریع قابلیت‌های تازه ویندوز فون ۸ ویدیویی که در ادامه آمده است را مشاهده کنید:

همان‌طورکه در ویدئو مشاهده کردید صفحه اصلی یا Start Screen در نسخه جدید ویندوز فون دستخوش تغییرات اساسی شده است و امکان تغییر سایز کاشی‌ها و سفارشی‌سازی آن‌ها میسر شده است. مایکروسافت در زمان معرفی ویندوز فون ۸ در خردادماه، از طیف وسیعی از رنگ‌ها برای سفارشی کردن ظاهر این سیستم‌عامل خبر داد اما به نظر می‌رسد علاوه بر این، قالب‌های مختلف با رنگ‌های متنوع نیز ازطریق منوی تنظیمات دردسترس قرار گرفته‌اند. در حال حاضر ۲۰ رنگ متفاوت برای انتخاب قالب وجود دارد.

علاوه بر قابلیت سفارشی شدن صفحه اصلی، دو قابلیت جدید دیگر که هنوز مایکروسافت جزئیات کامل آن‌ها را مطرح نکرده، اضافه شده‌اند. اولین قابلیت Data Sense نام دارد، نرم‌افزار داخلی که به شما امکان تحت نظر قرار دادن اطلاعات استفاده شده ( اطلاعات ارسال یا دریافت شده) را در ویندوز فون ۸ می‌دهد. در ابتدا این نرم‌افزار از شما درخواست می‌کند تا پیکربندی را براساس یک‌بار استفاده، ماهانه یا بصورت نامحدود تنظیم کنید. سپس براساس این تنظیمات برنامه میزان اطلاعاتی که در حال انتقال است را تحت نظر می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد از حد تعریف شده بیشتر استفاده شود. شما می‌توانید حجم اطلاعات دریافت یا انتقال یافته را بصورت زنده و ازطریق قراردادن آن روی صفحه اصلی دنبال کنید. این قابلیت برای کاربران با اینترنت نامحدود نیز بسیار مفید خواهد بود.

قابلیت تازه دیگر که برای کاربران ویندوز فون ارزشمند خواهد بود امکان بک‌آپ یا تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات است. مایکروسافت گزینه‌های بسیار بیشتری را در سیستم‌ بک‌آپ ویندوز فون گنجانده است. کاربران می‌توانند از پیامک‌ها در کنار لیست نرم‌افزارها و تنظیمات تلفن روی فضای ابری پشتیبان بگیرند.

سیستم‌ آپلود خودکار اسکای درایو در حال حاضر امکان تهیه بک‌آپ از تصاویر روی فضای ابری را میسر می‌کند اما در ویندوز فون ۸ شما کنترل بیشتری روی ویدئو و تصاویر خواهید داشت.

نقشه داخلی ویندوز فون ۸، از نوکیا قدرت گرفته و می‌تواند قسمت‌های مختلف نقشه را بصورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت نمایش دهد. مرورگر اینترنت کاوش نیز تنظیمات تازه‌ای برای اعمال تغییرات در نوار آدرس یا لیست‌ وب‌سایت‌های محبوب و تب‌ها دارد.

رابط کاربری و ظاهر هاب‌های Xbox و Music نیز دستخوش تغییر شده و با قالب SmartGlass مایکروسافت سازگارتر شده‌اند. در Windows Phone 8 امکان دسترسی به فروشگاه Xbox Music که قرار است جایگزین Zune شود نیز وجود دارد.

قابلیت‌های Photo و Camera نیز بروز شده‌اند. در نرم‌افزار Photo شما می‌توانید چند تصویر را بصورت هم‌زمان به اشتراک گذاشته یا حذف کنید و همچنین امکان برش زدن، چرخاندن یا ترمیم کردن تصاویر بصورت گروهی نیز اضافه شده است.

این‌ها تنها برخی از قابلیت‌های تازه و اعلام نشده ویندوز فون ۸ بودند که ازطریق شبیه‌ساز SDK قابل اجرا هستند. اما مشخص است که مایکروسافت چندین قابلیت دیگر را به همراه بهبود امکانات فعلی در برنامه دارد.

نظر شما در مورد ویندوز فون ۸ چیست؟ آیا مایکروسافت می‌توانید با سیستم‌عامل موبایل خود با اندروید و iOS رقابت کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات