خبر خوش! Google Now از آبنبات ژله‌ای به ICS پورت می‌شود

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
یکی از توسعه‌دهندگان در فروم XDA Developers موفق شده است Google Now را از آبنبات ژله‌ای استخراج روی یک اندروید ۴ پورت کند.
تبلیغات

البته فرایند انجام این کار کمی مهارت تخصصی نیاز دارد، لازم است دستگاه‌تان روت شده و رام آن AOSP باشد. گرچه باید تبحر لازم برای دست‌کاری سیستم فایل را داشته باشید، اما اگر خودتان را زیاد دست کم نگیرید می‌توانید در دسته معدود افرادی قرار بگیرید که Google Now را روی ICS خود امتحان می‌کنند.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که نمی‌دانید این همه هیاهو برای چیست، به خاطر این است که Google Now یکی از ابتکاری‌ترین ویژگی‌ها است که تا به حال در آپدیت‌های اندروید آمده است. از این به بعد به جای آن که با کادر مستطیلی شکل تو خالی رو‌به‌رو شوید و مجبور باشید متن مورد نظرتان را در آن تایپ کرده و دکمه اینتر را فشار دهید، الگوی دیگری به شما ارائه می‌شود.

Google Now به شما چیزهایی که می‌خواهید بدانید را حتی قبل از اینکه در مورد آن‌ها جست‌و‌جو کنید، به شما می‌گوید. Google Now به صورت از پیش نصب شده روی اندروید ۴.۱ آبنبات ژله‌ای عرضه می‌شود. Google Now به‌طور مثال به شما تغییرات آب‌و‌هوایی، زمان پروازها، تاخیرهای پیش آمده، نتایج مسابقات ورزشی، مکان‌ها و مغازه‌های دیدنی اطراف‌تان یا جایی که شاید دوست داشته باشید غذا میل کنید را می‌گوید.

Google Now تنها در شرایطی می‌تواند به بهترین نحو عمل کند که عمیقا در خود سیستم‌عامل تعبیه شده باشد و با امکانات سیستم‌عامل هماهنگی کامل داشته باشد. شاید یکی از دلایل اینکه گوگل تصمیم گرفته است آن را به صورت یک نرم‌افزار جداگانه ارائه نکند، همین باشد.

با این همه یکی از کاربران انجمن XDA Developers به نام febycv توانسته Google Now را از سیستم‌عامل آبنبات ژله‌ای استخراج کند و با کمی دست کاری فایل build.prop توانسته کاری کند که کاربران فایل‌های APK دست‌کاری شده را روی دستگاه‌شان نصب کنند.

او در یک تاپیک دستور العمل اینکار را با جزئیات کامل نوشته است:

۱. Root Explorer را باز کنید و به مسیر system/ بروید.

۲. حالا فایل build.prop را در Text Editor باز کنید.

۳. مقدار ro.build.version.sdk = 16 را ویرایش کنید.

۴. حالا به مسیر system/app/ بروید و فایل "GoogleQuickSearchBox.apk" را بیابید و به انتهای پسوند آن عدد 1 را اضافه کنید، به این صورت: "GoogleQuickSearchBox.apk1"۵. حالا دستگاه خود را خاموش و روشن کرده و نرم‌افزار را از این لینک دانلود و نصب کنید.

۶. بعد از نصب دوباره فایل build.prop را به همان ترتیب که در مرحله ۱ و ۲ گفته شده باز کنید و مقدار ro.build.version.sdk = 15 را ویرایش کنید.۷. دستگاه‌تان را یکبار دیگر خاموش، روشن کنید و حالا از Google Now لذت ببرید.

علاوه بر این روش که در آن مجبورید فایل build.prop را ویرایش کنید، راه حل دیگری نیز وجود که می‌تواند آن را در پست 142# این صفحه بخوانید.

هنگام استفاده از Google Now بسته به نوع دستگاه‌تان، ممکن است بعضی مواقع باگ‌هایی به وجود بیاید. به‌طور مثال ممکن است نتوانید از قابلیت جست‌و‌جوی صوتی بهره ببرید.

اگر شما هم از جمله طرفداران اندروید هستید که بعد از کنفرانس I/O گوگل صبح تا شب در جست‌و‌جوی راهی بودید که بتوانید از امکان جدید Google Now بهره ببرید، باید از این خبر خوشحال شده باشید ولی توجه کنید که چه برای روش اول و چه برای روش دوم که در آن نیازی به ویرایش فایل build.prop نیست، شما احتیاج به مهارت کافی دارید، زیرا این گونه هک‌ها ریسکهای خود را به همراه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات