مایکروسافت: ویندوز 10 حریم خصوصی کاربران را نقض نمی‌کند

سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت توسط برخی کاربران ویندوز به فروش اطلاعات جمع‌آوری شده به بنگاه‌های تبلیغاتی متهم شده است. حال این شرکت در پستی جواب این اتهامات را داده و مدعی است که اطلاعات جمع‌آوری شده تنها برای بهبود عملکرد استفاده می‌شود و به علاوه کاربر می‌تواند کنترل کاملی بر روی این داده‌ها داشته و جمع‌آوری آن‌ها را محدود کند.
تبلیغات

مایکروسافت برای رفع ابهام در مورد اتهام دزدی اطلاعات از کاربران خود، طی پستی پاسخ‌های لازم را داده است.

ابتدا تری مایرسن، قائم مقام شرکت در مورد داده‌هایی توضیح داده که ویندوز هنگام بسته شدن ناگهانی یک اپلیکیشن جمع‌آوری می کند و بیان کرده است که این داده‌ها برای رفع ایرادات جمع‌آوری می‌شوند و این گونه ادامه می‌دهد که:

این داده‌ها هیچ‌گونه فایل یا محتوایی خاصی از اطلاعات شخصی شما را شامل نمی‌شوند. ما گام‌های زیادی را برای جلوگیری از جمع‌آوری هرگونه داده‌ای که مختص کاربر خاصی باشد، برمی‌داریم. این عمل ما کارساز نیز بوده و یکی از شرکای ما درایور گرافیکی خود که دارای ایراد بود را با همین داده‌ها اصلاح کرده است.

مایکروسافت در مورد جمع‌آوری برخی اطلاعات شخصی نیز بیان می‌کند که این گونه داده‌ها برای ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش مختص هر کاربر جمع‌آوری می‌شوند. همچنین طبیعت کورتانا ایجاب می‌کند که برخی اطلاعات را جمع‌آوری کند؛ هر چند که کاربر می‌تواند دسترسی به داده‌ها در مورد نوشته‌ها، مکان‌ها و فعالیت‌های خود را نیز محدود کند.

همچنین ردموندی‌ها بر این مسئله تاکید دارند که ویندوز ۱۰ یا هر نرم‌افزار ساخت مایکروسافت هیچ گونه اطلاعاتی از ایمیل‌ها، فایل‌ها یا هرگونه اطلاعات دیگری را برای فروش به بنگاه‌های تبلیغاتی، جمع‌آوری نکرده و نخواهد کرد.

مایکروسافت در نهایت به این نکته نیز اشاره کرده است که به نگرانی‌های امنیتی کاربران خود توجه کرده و حتی در صورت نیاز قوانین مربوط به حریم خصوصی نرم‌افزارهای خود را نیز تغییر می‌دهد. این گام حرکت درستی از سمت ردموندی‌ها است تا دچار مشکلاتی که گوگل با آن در اروپا دست و پنجه نرم می‌کند، نشوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات