اندروید 8.1 تنظیمات جدیدی برای کنترل مصرف باتری دارد

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید ۸.۱ که هنوز در مرحله‌ی بتا قرار دارد، قابلیتی جهت بررسی مصرف باتری برنامه‌ها خواهد داشت.
تبلیغات

سرانجام اندروید امکان شناسایی اپلیکیشن‌هایی را فراهم خواهد کرد که مصرف باتری بیشتری دارند؛ البته برخی گوشی‌های اندروید مانند گلکسی اس ۸ و برخی اپلیکیشن‌ها مانند Greenify در حال حاضر این امکان را به شما می‌دهند که اپلیکیشن‌های پرمصرف را شناسایی کنید؛ اما در نسخه‌ی بعدی اندروید اوریو این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض به سیستم‌عامل محبوب گوگل اضافه خواهد شد.

در بخش تنظیمات باتری در به‌روزرسانی ۸.۱ اندروید، برنامه‌هایی که به میزان زیادی از انرژی گوشی استفاده می‌کنند با آیکون هشداری به‌رنگ قرمز مشخص خواهند شد. قابلیت جدید بررسی مصرف باتری، کاربر را قادر خواهد ساخت میزان مصرف باتری توسط برنامه‌ی مورد نظر و دلیل مصرف بالای آن را نیز شناسایی کند.

در این قسمت از تنظیمات، قادر خواهید برنامه‌ی پرمصرف را متوقف یا دسترسی‌های آن را جهت کاهش مصرف محدود کنید؛ اما چنانچه اپلیکیشنی مدام باعث تخلیه‌ی باتری گوشی شما می‌شود، شاید بهترین اقدام حذف کامل اپلیکیشن و جایگزینی آن با برنامه‌های مشابه باشد.

تنظیمات باتری اندروید 8.1

اینکه قابلیت مورد بحث تا به امروز به اندروید اضافه نشده است، جای تعجب دارد. تعدادی از گوشی‌های اندروید و حتی سیستم‌عامل iOS سال‌ها است که از این تنظیمات بهره می‌برند؛ اما به هرحال اضافه شدن دیرهنگام این ویژگی نیز خبر خوبی است. از آنجایی که قابلیت بررسی مصرف باتری مانند اندروید ۸.۱ در مرحله‌ی بتا یا آزمایش قرار دارد، مشخص نیست چه زمان این قابلیت در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات