اهداف مایکروسافت از ویندوز 8 چیست؟

پنج‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از کارشناسان مایکروسافت در وبلاگ این شرکت پست عریض و طویلی را منتشر کرده و در آن نه تنها تاریخچه ای از چرایی و چگونگی عرضه نسخه های متعدد ویندوز را شرح و بسط داده است؛ بلکه اهداف کلی و اصلی‌ترین ایده‌های پشت پرده تولید نسخه جدید ویندوز ۸ را نیز به روشنی بیان نموده است.
تبلیغات

از نخستین روزی که ایده‌ی اولیه ویندوز 1 در ذهن مایکروسافت شکل گرفت، تا آن زمان که منتقدان وجود ابزاری به نام موشواره را «اسباب بازی»، ابزاری «بی فایده» و «نامناسب» ارزیابی کردند تا امروز که به دلیل اتکا به حسگرهای حسی - حرکتی (Kinect) دیگر بار موشواره به ابزار جانبی «غیر ضروری» بدل شده است؛ در تمام این مدت تغییرات گسترده ای در سبک و سیاق استفاده از رایانه، ظاهر این ابزار محاسباتی و نرم‌افزارهای داخلیش صورت گرفته است.

پس از این همه مدت، مایکروسافت می‌کوشد تا اهداف کنونی که برای سیستم‌عامل جدید خود در سر دارد را با کاربران خود در میان بگذارد و در این بین، این موضوع به روشنی پیداست که از این پس رایانه‌ای که 24 ساعت روز و 7 روز هفته به اینترنت متصل نباشد، کاربردی نیست!

امروزه مردم از رایانه به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط های اجتماعی استفاده می‌کنند. هم‌اکنون حضور تبلت و گجت‌های رنگ و وارنگ عرصه را بر لپ‌تاپ‌ها و نسل پیش از آن، رایانه‌های رومیزی بیش از پیش تنگ کرده است. حال بیایید به اهداف مایکروسافت از ارائه سیستم‌عامل ویندوز 8 نیم نگاهی بیاندازیم:

  • ایجاد سیستم عاملی تند و سریع
  • کاهش مصرف باتری و بالطبع طولانی‌تر کردن استفاده از دستگاه‌های همراه
  • تهیه و توزیع برنامه‌های مخصوص ویندوز 8
  • بهره از قابلیت کاشی‌های میز کار به صورت زنده (Live Tiles)
  • صرفه جویی در زمان
  • تجربه کار گروهی بین رایانه‌های رومیزی گوناگون
  • تبدیل رایانه‌های رومیزی به یک ابزار و نه رایانه صرف

در پایان، "جنس هریس"، کارشناس مایکروسافت، مطلب خود را این طور جمع بندی کرده و به پایان می رساند:

«چشم انداز ما برای ویندوز 8 ایجاد سیستم‌عاملی مدرن، تند و سریع است که معرف پلتفرم نرم‌افزاری دهه آینده صنعت رایانه باشد. سکوی نرم‌افزاری که مناسب حال تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها باشد؛ ابزاری که امروزه مردم از آن استفاده می‌کنند. می‌خواهیم تجربه‌ی جدیدی برای کاربران خود بسازیم که استفاده از آن بخشی از زندگی رومزه شان شود.»

کلیه اخبار، مقالات و آموزش‌های مرتبط با ویندوز ۸ را در آدرس zoomit.ir/windows/ مشاهده کنید.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا ویندوز ۸ می‌تواند به اهداف خود دست یافته و جایگاه مستحکمی برای خود دست و پا کند؟ آیا حاضرید با تمام این اوصاف از XP، ویستا یا 7 خود بگذرید و ویندوز هشتی شوید؟ آیا تبلت‌های ویندوزی را به نمونه‌های اندرویدی و یا آیپد محبوب ترجیج می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات