مایکروسافت از آخرین تغییرات گرافیکی ویندوز 8 رونمایی می‌کند، پنجره‌ها دیگر شیشه‌ای نخواهند بود

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
Aero Glass یکی از ویژگی‌های گرافیکی ویندوز است که در آن پنجره‌ها به صورت شیشه‌ای نمایش داده می‌شوند. این ویژگی گرافیکی در نسخه‌های ویندوز ویستا، 7 و ویندوز سرور 2008 به چشم می‌خورد. اکنون مایکروسافت اعلام کرده که در نسخه‌های آتی ویندوز، ویژگی گرافیکی Aero Glass وجود نخواهد داشت. با اعمال این تغییر گرافیکی و حذف Aero Glass از ویندوز 8 ، پنجره‌ها به صورت ساده و غیر شیشه‌ای و کاملا مسطح نمایش داده می‌شوند.
تبلیغات

تغییری که مایکروسافت در ظاهر گرافیکی ویندوز 8 اعمال کرده موجب خواهد شد پنجره‌ها در نسخه جدید ویندوز، به صورت سطوح صاف و بدون حالت بازتاب نور و شیشه‌ای نمایش داده شوند.

Aero Example

ممکن است تصور کنید، تغییرات زیادی که مایکروسافت بر روی ویندوز 8 اعمال می کند، موجب عدم استقبال این سیستم عامل از جانب کاربران خواهد شد. چراکه آنها تصور می کنند کار کردن با سیستم عاملی که ظاهر آن کاملا تغییر کرده، دشوار خواهد بود. اما مایکروسافت با وجود تمام تغییرات تازه‌ای که برروی ویندوز ۸ اعمال کرده، معتقد است که کاربران مشکلی با کار کردن با آن نخواهند داشت.

در واقع مایکروسافت بر این باور است که :

کاربران به زودی با همه فوت و فن های این سیستم عامل آشنا شده و به آن عادت خواهند کرد.

به وجود این تعاریف، به نظر می‌رسد استفاده از ویندوز 8 به حدی ساده است که مایکروسافت نگران یادگیری کاربران نیست. اگر تمایل دارید سری به تاریچه ویندوز از زمان پیدایش بزنید بد نیست به این لینک مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات