آپدیت پاییزی کریترز ویندوز 10 روی بیش از ۵ درصد رایانه‌ها نصب شده است

جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تا بدین لحظه بیش از ۵ درصد کاربران رایانه‌های ویندوزی، آپدیت پاییزی کریترز ویندوز ۱۰ را نصب کرده‌اند.
تبلیغات

تقریبا ۱۰ روز پیش، مایکروسافت آپدیت جدید ویندوز ۱۰ را منتشر کرد. آپدیت پاییزی کریترز ویندوز ۱۰ همچون آپدیت‌های قبلی این سیستم‌عامل، به‌تدریج برای تمامی سیستم‌ها عرضه می‌شود و بسیاری از دستگاه‌ها همچنان در صف انتظار دریافت این بروزرسانی هستند. ظاهرا مایکروسافت در مورد این به‌روزرسانی جدید، پا روی سنت‌های خود گذاشته و در همان روز اول، تعداده زیادی از رایانه‌ها را به کریترز، به‌روز کرده است؛ چرا که بسیاری گفته‌اند در همان روز انتشار این آپدیت، آن را دریافت کرده‌اند. 

ظاهرا اکنون و پس از گذشت یک هفته، بیش از ۵ درصد رایانه‌های ویندوزی به آپدیت پاییزی کریترز به‌روزرسانی شده‌اند؛ با استناد به گزارش‌های اخیر منتشرشده از سوی AdDuplex، می‌توانیم بگوییم که به‌طور دقیق، آپدیت پاییزی کریترز روی ۵.۳ درصد از رایانه‌های ویندوز ۱۰ نصب شده است. بد نیست بدانید که آپدیت کریترز اصلی (که چند ماه پیش عرضه شد) سهم بیشتری دارد؛ این آپدیت روی ۷۴.۶ درصد رایانه‌‌ها نصب شده است. از طرفی آپدیت سالانه‌ی ویندوز ۱۰ هنوز توسط ۱۷.۳ درصد از پی‌سی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته پیش‌بینی می‌شود که رفته‌رفته کاربران ویندوز ۱۰ خود را به آپدیت پاییزی کریترز به‌روزرسانی کنند و آپدیت سالانه را به فراموشی بسپارند.

دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت در فرآیند دریافت آپدیت پاییزی کریترز در اولویت قرار دارند و البته این آپدیت جدید بیش از هر دستگاه‌ دیگری، روی آن‌ها نصب شده است. در اوایل امسال، بیشتر لپ‌تاپ‌های شرکت‌های دیگر آپدیت کریترز را نصب کرده بودند و سرفیس‌های مایکروسافت سهم کمتری داشتند؛ با این‌حال به نظر می‌رسد که اکنون این اوضاع تغییر کرده و آپدیت پاییزی کریترز روی بیش از ۲۰ درصد سرفیس‌بوک‌ها و حدودا ۲۰ درصد سرفیس پرو ۲۰۱۷ نصب شده است:

سهم سرفیس‌ها از آپدیت پاییزی کریترز

آبی کم‌رنگ: آپدیت پاییزی کریترز ویندوز ۱۰ (ورژن: ۱۷۰۹) | آبی پررنگ: نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۰

با همه‌ی این‌ها، انتشار آپدیت پاییزی کریترز برای تعداد زیادی از دستگاه‌های ویندوزی از سوی مایکروسافت در همان روز اول، اتفاق تعجب‌آوری نبود؛ چرا که اولا این آپدیت جدید به بزرگی آپدیت اصلی نیست و ثانیا تنها چند بهبود جزئی به ویندوز ۱۰ اضافه می‌کند. با این حال پیش‌بینی می‌شود که سهم آپدیت پاییزی کریترز تا پایان ۲۰۱۷، از آپدیت کریترز اصلی پیشی بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات