پخش رینگ تون سفارشی از طریق دستگاه های بلوتوث به اندروید O اضافه می‌شود

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در اندروید O قابلیتی اضافه شده است که امکان پخش رینگ‌تون اختصاصی کاربر را از طریق دستگاه‌های مجهز به بلوتوث فراهم می‌کند.
تبلیغات

هنگامی که بحث در مورد فناوری به میان می‌آید، افراد معمولا توجهی به این موضوع ندارند که جزئیات در این حوزه تا چه حد زیاد است. در مورد پشتیبانی اندروید از بلوتوث نیز از مدت‌ها قبل کمبودهایی دیده می‌شود. این سیستم‌‌عامل از برخی ویژگی‌های کاربردی بلوتوث بی‌بهره است؛ قابلیت‌هایی که مسلما برای بسیاری از کاربران مفید هستند.

هنگامی که هدفون‌های بلوتوث خود را با دستگاه اندرویدی‌‌ مرتبط می‌کنید، اگر شخصی با خط موبایل شما تماس بگیرد چه خواهد شد؟ در حال حاضر شما فقط می‌توانید صدای رینگ‌تون پیش‌فرض دستگاه بلوتوث خود را بشنوید. معمولا رینگ‌تون‌های پیش‌فرض مورد پسند کاربران نیستند و رینگ‌تون سفارشی تنظیم‌شده توسط شما در این حالت پخش نخواهند شد.

درهرحال برخی از نخبه‌های اندروید در انجمن معروف XDA به این موضوع پی برده‌اند که در اندروید O، سرانجام گزینه‌ای اضافه خواهد شد که امکان تنظیم رینگ‌تون سفارشی برای پخش از طریق دستگاه‌های بلوتوث را فراهم می‌کند و بدین ترتیب شما می‌توانید آهنگ محبوب خود را انتخاب کنید تا در هنگام برقراری تماس‌های صوتی، این آهنگ به‌عنوان رینگ‌تون از دستگاه بلوتوث مثل هدفون پخش شود. اگر فکر می‌کنید که این گزینه از کدام بخش فعال خواهد شد، باید اشاره کنیم که این ویژگی با عنوان Enable in-band ringing که در منوی توسعه‌دهنده‌ی دستگاه اندروید اضافه شده است، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این منو به‌صورت پیش‌فرض برای کاربران اندروید غیرفعال است.

Android o

بنابراین با توجه به اینکه در شایعات و گزارش‌ها گفته می‌شود گوشی‌های بعدی سری پیکسل از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بی‌بهره خواهند بود، به نظر می‌رسد گوگل پشتیبانی از هدفون‌های بی‌سیم را جدی‌تر گرفته است؛ در تأیید همین موضوع باید اشاره کنیم که این کمپانی اخیرا در حال کار روی این قابلیت است که کاربران بتوانند درصد باتری دستگاه‌های بی‌سیم متصل به محصولات اندرویدی را بدون نیاز به مراجعه به خود دستگاه یا استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث و از طریق سیستم‌عامل اندروید مشاهده کنند. البته ظاهرا این قابلیت تا انتشار اندروید ۸.۰ به این سیستم‌عامل اضافه نخواهد شد.

نظر شما در مورد این قابلیت جدید چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات