سیستم عامل کروم با پشت سر گذاشتن اپل iOS و ویندوز مایکروسافت در موارد کلیدی استفاده از کامپیوتر در مدارس، به سیستم عامل غالب در کامپیوترهای رومیزی مدارس تبدیل شده است. حضور تلفن همراه هم بین دانش آموزان و معلمان پررنگتر و پررنگتر میشود.
سیستم عامل گوگل کروم سهم بازار در کلاس درسهای ایالات متحده را به دست آورده است. فناوری موبایل، بهویژه فناوری گوگل در دههی گذشته کلاسهای درس را بهتدریج در اختیار گرفته است. یادگیری شخصیسازی شده، پروسهی آموزشی در کلاسهای درس ایالات متحده است. آموزگاران متعهد هستند که در طی این طرح، برای هر کودک، طرح درسی شخصیسازی شدهای وجود داشته باشد. اینجا است که شرکتهای فناوری وارد میشوند تا کلاس درس آمریکایی را بهبود دهند.
کاهوت، پلتفرم آموزشی-سرگرمی است که ۵۰ میلیون نفر کاربر ماهانه در دورههای آموزشی ابتدایی تا متوسط دارد. این پلتفرم آموزشی دادههای مربوط به دستگاههای معلمها و دانش آموزان را روی پلتفرم شرکت جمعآوری کرده است. در گزارش جدید این پلتفرم، پاسخهای ۵۸۰ معلم آمریکایی که عمدتا از مدارس دولتی هستند، در واکنش به سؤالات فناوری که از آنها پرسیده شده، آورده شده است. اطلاعات زیر از نظرسنجی این پلتفرم استخراج شده است.
iOS اپل در استفادههای موبایل پیشرو است. اما پلتفرم غالب کامپیوترهای رومیزی با اختلافی فاحش، کروم است. در سهماهه نخست سال ۲۰۱۷، ۵۸ درصد کامپیوترهای رومیزی از سیستم عامل کروم استفاده میکردند. رتبهی دوم با ۳۱ درصد به ویندوز تعلق دارد. تنها ۱۱ درصد از کامپیوترهای رومیزی از مک اواس استفاده میکردند.
به همین ترتیب، کرومبوکهای گوگل از آیپدهای اپل پیشی گرفتند. ۴۴ درصد معلمان و ۴۶ درصد از دانش آموزان از تبلتهای کروم بوک استفاده میکنند. در مقام دوم، معلمها و دانش آموزان متفاوت هستند. معلمها از لپتاپهای ویندوزی استفاده میکنند؛ درحالیکه دانش آموزان آیپدهای اپل را ترجیح میدهند.
علاوه بر این، مجموعهی بهرهوری گوگل، مجرایی برای تعیین تکالیف درسی و ارائه بازخورد به نام کلاس درس (Classroom)، بیشترین مجموعهی استفاده شده بود. بیش از نیمی از معلمانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند (۵۷%)، گفته بودند که از آن استفاده میکنند. پس از آن مایکروسافت آفیس ۳۶۵ بود که ۲۳ درصد از معلمها از آن استفاده میکردند.
یکی از معلمان معتقد بود که فناوری به او کمک میکند تا به دیتاهای کلاس درس دسترسی داشته باشد و آنها را جمعآوری کند. او میگوید:
هرگونه ابزاری که تفکر جمعی و همکاری میان معلمها و دانشآموزان را افزایش دهد، مثل گوگل داکس، در سالهای پیش رو بسیار مهم خواهد بود.