سهم آبنبات چوبی از پلتفرم اندروید کمتر از 2 درصد است

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید 5 آبنبات چوبی یکی از بهترین نسخه‌های این سیستم‌عامل است که پیش‌تر بصورت مفصل به بررسی آن پرداختیم. با این وجود، نسخه آبنبات چوبی به ندرت روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید یافت می‌شود.
تبلیغات

 اندروید 5 موفق شد نظر عده‌ی بسیاری از کاربران را نسبت به این سیستم‌عامل منعطف‌تر کرده و رقابت را در پلتفرم‌های موبایل به مرحله‌ی جدیدی ارتقا دهد. اما مشکل همیشگی اندروید، بار دیگر دامان این سیستم‌عامل را گرفته است. گوگل به تازگی نمودار رسمی استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید را بروزرسانی کرده که نمایانگر سهم بازار هر یک از نسخه‌های این سیستم‌عامل است.

اندروید 5 آبنبات چوبی، با گذشت 3 ماه از معرفی و ارائه به سازندگان، تنها 1.6 درصد از دستگاه‌ها را در اختیار گرفته است. تنها نسخه از سیستم‌عامل اندروید که سهم کمتری نسبت به آبنبات چوبی دارد، اندروید 2.2 فرویو است که قدیمی‌ترین نسخه‌ای به شمار می‌رود که گوگل همچنان آمار آن را دنبال می‌کند. تعداد عظیم دستگاه‌هایی که هم‌اکنون از اندروید 4.1/4.2/4.3 یا به عبارتی آبنبات ژله‌ای برخوردار هستند با 44.5 درصد و اندروید 4.4 کیت‌کت با 39.7 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

اگر به نیمه‌ی پر لیوان نگاه کنیم، باید به این مساله توجه کرد که مجموعه‌ای از بروزرسانی‌ها و قابلیت‌هایی که مستقیما با کاربر در ارتباط بودند (نظیر جیمیل، گوگل مپ، گوگل ولت و...) که پیش‌تر تنها همراه با نسخه‌ی جدید اندروید ارائه می‌شدند، اکنون بصورت مستقل بر بستر گوگل پلی قرار گرفته و دستگاه اغلب کاربران بروزرسانی‌های جزئی را دریافت کرده است. این راهکار به کاربران امکان استفاده از ویژگی‌های جدید را بدون نیاز به ارتقای کل سیستم‌عامل و نیز هرگونه اقدام از سوی سازندگان می‌دهد. 

در این حالت مسلما خبری از تغییرات اعمال شده در سطح سیستم‌عامل، ظاهر جدید آبنبات چوبی، بهبودهای عملکردی/امنیتی، بهبود مصرف باتری و مواردی از این دست نخواهد بود اما اغلب اپلیکیشن‌ها به گونه‌ای یکسان عمل خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات