هوش مصنوعی اندروید فرآیند کپی و پیست را تسهیل می‌کند

پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
اندروید O به کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی عملیات کپی و پیست را برای کاربران تسهیل خواهد کرد
تبلیغات

ماه گذشته گوگل از سبک جدید عملیات کپی و پیست به کمک هوش مصنوعی خبر داد که به صورت خودکار و بدون دخالت کاربر انجام می‌شود. نحوه‌ی کارکرد این قابلیت بدین شرح بود که اندروید واژه‌های جستجوشده در کروم را به خاطر می‌سپرد و آن‌ها را در سایر نرم‌افزار‌ها و در مواقع لازم قرار می‌داد.

اما ساعاتی پیش و در خلال کنفرانس گوگل I/O سال ۲۰۱۷، قابلیت کپی و پیست هوشمند که در اندروید O نیز وجود دارد، معرفی شد. در این قابلیت جدید که گوگل از یادگیری ماشین در آن بهره برده است، اندروید کلماتی مانند آدرس، شماره تلفن، نام شخص را شناسایی می‌کند و کاربر تنها با دو بار لمس بخشی از این قسمت، می‌‌تواند تمام آن را انتخاب و سپس اقدام به کپی و پیست کند. اندروید همچنین به واسطه‌ی این قابلیت پیشنهاد تماس به مخاطب مورد نظر یا مسیریابی به سمت آدرس درج‌شده می‌دهد. 

به واسطه‌ی الگوریتم‌های یادگیری ماشین، اندروید به مرور کلمات مورد نظر شما را بهتر خواهد شناخت و در بخش کپی و پیست کاربران را بیش از پیش همراهی می‌کند. 

قابلیت Auto-fill‌ نیز یکی از بخش‌های جدید اندروید O است که از کروم به عاریت گرفته است. بدین ترتیب اندروید از کلمات و وعبارات به‌کاررفته در مرورگر کروم برای سایر بخش‌های سیستم عامل بهره خواهد برد. 

ابزار متن باز یادگیری ماشین گوگل موسوم به Tensor Flow Lite نیز برای بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات