گوگل اعلام کرد بیش از 20 میلیون دانش‌آموز کاربر کروم بوک‌ها هستند

پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به تازگی اطلاعات آماری جدیدی درباره استفاده از کروم بوک‌ها، در زمینه آموزش منتشر کرده است. سیستم عامل کروم در حال پیشرفت است.
تبلیغات

راین شث (Rajen Sheth) مدیر ارشد مدیریت محصول اندروید و کروم در زمینه تجارت و آموزش شرکت گوگل، در پستی نوشته است که امروز بیش از ۲۰ میلیون دانش‌آموز از کروم‌بوک‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند به نوآوری، ایجاد تعامل و همکاری بپردازند. (البته معلوم نیست که آیا این عدد، کروم‌بوک‌هایی را که به صورت مشترک مورد استفاده دانش‌آموزان است، در بر می‌گیرد یا خیر؟)

چند وقتی است که کروم‌بوک‌ها به مدارس هجوم آورده‌اند. کروم‌بو‌ک‌ها واقعا در حال رشد هستند. به طوری که در پایان سال گذشته ۱۰ میلیون دانش‌آموز، کاربر آن‌ها بوده‌اند. هنوز معلوم نیست که چند تن از مردم از کروم‌بوک‌ها استفاده می‌کنند، اما بالاخره این گزارش خود شروع یک راه است که می‌تواند آمار دقیق کاربران کروم‌بوک‌ها را روشن سازد.

 این قسمتی از داستان عجیب و غریبی است که در سرزمین سیستم‌عامل کروم اتفاق می‌افتد. در ابتدای سال جاری گوگل تلاش خود را برای ارائه گوگل پلی استور (Google Play Store) در سیستم‌عامل کروم آغاز کرد. با این کار، کاربران امکان می‌یابند از اپلیکیشن‌های اندروید در کروم‌بوک‌ها استفاده کنند. بر اساس برخی گزارش‌ها، گوگل مایل است که سیستم‌عامل کروم را با اندروید به صورتی کامل‌تر ادغام کند. یکی از این گزارش‌ها حاکی است که گوگل احتمالا دیروز، درباره این سیستم‌عامل جدید ادغام شده، با نام اندرومدا، در رویداد سخت‌افزاری خود صحبت کرده است. 

البته در صورتی که کار ادغام سیستم‌عامل کروم و اندروید صورت نگیرد، گوگل بعضی افراد را درباره آینده سیستم عامل کروم، به عنوان پلتفرمی مستقل به حیرت فروخواهد برد. زیرا این شرکت در پایان سال گذشته میلادی اعلام کرد که برنامه‌ای برای متوقف ساختن سیستم‌عامل مستقل خود ندارد.

شاید بهترین راه برای پاسخ دادن به نگرانی‌ها درباره آینده سیستم‌عامل کروم، بدون احتساب پیام سال گذشته این شرکت، توجه به تعداد زیاد کاربران آن باشد. گوگل احتمالا با کوشش بسیار، درباره کیفیت تاثیر هرگونه تغییر در سیستم‌عامل کروم بر روی این کاربران خواهد اندیشید.

در سال گذشته، یکی از گزارش‌ها بیان می‌کرد که بیش از نیمی از دستگاه‌های فروخته شده به منظور استفاده در کلاس‌های ایالات متحده، کروم‌بوک‌ها هستند. بعلاوه در نوشته‌های وبلاگی اخیر شیت، اشاره شده است که بیش از ۲۰ میلیون معلم و دانش‌آموز از سرویس گوگل‌ کلاسروم (Google Classroom) استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات