امکان تنظیم ابعاد صفحه نمایش به اندروید 7 ان اضافه شد

پنج‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
اندروید 7 یا اندروید N پیش‌تر از زمان مورد انتظار به صورت نسخه‌ی پیش‌نمایش در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت. این نسخه از اندروید ویژگی‌های جدیدی نیز به همراه خواهد داشت که یکی از این ویژگی‌ها امکان تنظیم اندازه‌ی تمامی اجزا از جمله فونت‌ها و ابعاد آیکون‌ها در این نسخه از اندروید است.
تبلیغات

کاربران اندروید مدت‌ها است که می‌توانند ابعاد فونت گوشی خود را تغییر دهند اما در اندروید ان که به تازگی نسخه‌ی پیش‌نمایش آن در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته این ویژگی یک مرحله به جلو برده شده است.

اگر برای دیدن محتوا روی گوشی اندرویدی خود مشکلی داشتید، ویژگی جدید اندروید ان خبر خوبی برای شما خواهد بود. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا با بیشتر کردن ابعاد محتوای صفحه نمایش، آن‌ها را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کند. اگر می‌خواهید عکس این اتفاق افتاده و محتوای بیشتری را روی صفحه نمایش خود ببینید می‌توانید ابعاد آن را کوچک‌تر کنید. برای دسترسی به این ویژگی باید در منوی تنظیمات به تنظیمات صفحه نمایش رفته و Display Size را انتخاب کنید.

زمانی که وارد این منو شدید، می‌توانید با استفاده از اسلایدر موجود در این بخش ابعاد صفحه نمایش را کوچک‌ یا بزرگ کنید. به علاوه در بخش‌ بالای اسلایدر می‌توانید پیش‌نمایشی از تنظیمات حاضر را تماشا کرده و در رابطه با ابعاد صحیح صفحه نمایش تصمیم بگیرید. زمانی که از این منو بیرون آمدید ابعاد صفحه نمایش روی مقدار مورد نظر شما تنظیم می‌شود.

گوگل می‌گوید توسعه دهندگان برای بهره‌گیری از این ویژگی نیازی به تغییر کدهای خود نخواهند داشت اما باید قبل از ارائه‌ی نسخه‌ی جدید نرم‌افزار خود این ویژگی را امتحان کرده و از عملکرد دقیق آن اطمینان حاصل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات