ThinkPad X13s؛ اولین لپ‌تاپ لنوو مجهز به اسنپدراگون 8cx نسل ۳

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدل X13s لپ‌تاپ ThinkPad لنوو، اولین محصول این شرکت است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون 8cx نسل ۳ کوالکام و فناوری 5G بهره‌می‌برد و تا ۲۸ ساعت عمر باتری را تضمین می‌کند.
تبلیغات

کوالکام پس از مدت‌ها که بر دنیای پردازنده‌های موبایل پیشرفته تسلط داشت، اواخر سال ۲۰۲۱، پردازنده‌ی اسنپدراگون 8cx نسل ۳ خود را به‌عنوان جدیدترین تلاش برای ورود به دنیای قطعات لپ‌تاپ، در رویداد سالانه‌ی خود معرفی کرد؛ اسنپدراگون 8cx نسل ۳ در واقع سومین خیز بزرگ کوالکام برای رقابت در این بازار محسوب می‌شود.

کوالکام اولین بار بعد از اینکه اپل تولید تراشه‌های داخلی خود را متوقف کرد، با تراشه‌های لپ‌تاپ مبتنی بر ARM خود به دنیای لپ‌تاپ‌ها وارد شد و عملکردی بسیار تماشایی را به نمایش گذاشت. در قدم بعدی شایعاتی پیرامون ورود تراشه‌های این شرکت در لپ‌تاپ‌های مجهز به ویندوز ۱۱ پرو مانند سرفیس مایکروسافت منتشر شد.

به گزارش techcrunch، لنوو به‌تازگی از کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) برای عرضه‌ی لپ‌تاپی از خانواده‌ی ThinkPad با مدل X13s استفاده کرده است. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی اسنپدراگون 8cx نسل ۳ بهره می‌برد و با پایبندی به وعده‌ی دیرینه‌ی استفاده از معماری ARM در لپ‌تاپ‌ها، فوق‌العاده نازک و سبک است. ThinkPad X13s از شبکه‌ی 5G داخلی پشتیبانی می‌کند، عمر باتری فوق‌العاده‌ای دارد و از پیشرفت‌های امنیتی چندین نسل گذشته‌ی کوالکام برخوردار است.

لنوو اولین شریک ایدئال برای کوالکام محسوب می‌شود؛ چراکه از طرفی برند ThinkPad برای بسیاری لپ‌تاپ‌هایی با کاربری اداری را تداعی می‌کند و از سوی دیگر نیز لنوو به‌عنوان مشتاق‌ترین سازنده‌ی لپ‌تاپ در زمینه‌ی کاوش و نوآوری شناخته می‌شود.

مدل ۱۳ اینچی لپ‌تاپ ThinkPad لنوو، تقریباً ۲۳۰ گرم از مک‌بوک ‌ایر ۲۰۲۰ سبک‌تر است و حدود ۱٫۰۶۶ گرم وزن دارد. این محصول با ضخامتی برابر ۰٫۵۳ اینچ، به‌راحتی در محدوده ضخامت ۰٫۱۶ تا ۰٫۶۳ اینچی خانواده‌ی ایر قرار می‌گیرد.

عمر باتری این لپ‌تاپ با تضمین ۲۸ ساعت پخش ویدئو، مهم‌ترین نکته‌ی قابل‌توجه هنگام رونمایی است. به گفته‌ی یکی از مدیران اجرایی در جلسه‌ی توجیهی قبل از رویداد، این لپ‌تاپ یک سفر شبانه به نیویورک را بدون نیاز به شارژ دوام آورده است که ادعایی کاملاً باورپذیر به نظر می‌رسد.

از دیگر مزایای استفاده از تراشه‌ی کوالکام در لپ‌تاپ لنوو، می‌توان به افزودن پردازنده بینایی کامپیوتری برای بهبود احراز هویت ورود به سیستم اشاره کرد. بدنه‌ی این سیستم از ۹۰ درصد منیزیم بازیافتی ساخته شده است و stick اشاره نیز همچنان روی کیبورد دیده می‌شود. انتظار می‌رود مدل X13s لپ‌تاپ ThinkPad لنوو در مه ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۰) و با قیمت ۱۰۹۹ دلار به بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات