اچ‌ام‌دی گلوبال از گوشی پایین‌رده C2 2nd edition و هدفون نوکیا رونمایی کرد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌ام‌دی گلوبال در کنار گوشی‌های هوشمند C21 و C21 پلاس نوکیا از گوشی هوشمند دیگری در سری C با نام Nokia C2 2nd Edition و همچنین هدفون سیمی و بی‌سیم پرده‌برداری کرد.
تبلیغات

به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، اچ‌ام‌دی گلوبال از گوشی مقرون‌به‌صرفه‌تری با نام Nokia C2 2nd edition در کنار نوکیا C21 و C21 پلاس رونمایی کرد. این گوشی درواقع جانشین C2 اصلی است.

یکی از ارتقاهای مهم نوکیا C2 2nd ادیشن، شاسی فلزی است که می‌تواند دربرابر ضربه‌ها انعطاف‌پذیرتر از C2 پلاستیکی باشد؛ اما در ادامه برخی مشخصات نسبت به مدل اصلی تنزل پیدا کرده است.

صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی گوشی جدید نوکیا به وضوح ۴۸۰ در ۹۶۰ پیکسل (۱۸:۹) در مقایسه با وضوح ۷۲۰ در ۱۴۴۰ در C2‌ اصلی کاهش پیدا کرده است. از طرفی دیگر در پنل جلو، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با دوربین ۲ مگاپیکسلی جایگزین شده و در پنل پشت نیز، دوربین ۵ مگاپیکسلی بدون تغییر باقی مانده است.

این گوشی نوکیا همچنین دارای باتری با ظرفیت کم‌تر ۲۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت (از ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت) با پشتیبانی از شارژ ۵ واتی ازطریق کابل microUSB است. C2 2nd edition یکی از معدود گوشی‌هایی با قابلیت جابه‌جایی باتری محسوب می‌شود. همچنین جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز وجود دارد.

به‌ نظر می‌رسد که نوکیا C2 2nd edition از تراشه‌ی جدید با پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای ۱٫۵ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. گوشی مذکور توسط نسخه‌ی GO سیستم‌عامل اندروید ۱۱ با وعده‌ی دریافت دو سال پچ امنیتی اجرا خواهد شد و از اتصال 4G پشتیبانی می‌کند. افزون‌براین، با یک یا دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراه است. هر دو نسخه تک و دو سیم‌کارته‌ی این گوشی دارای درگاه اختصاصی کارت microSD هستند.

هدفون سیمی و بی‌سیم نوکیا

اچ‌ام‌دی همچنین چند هدفون سیمی و بی‌سیم با برند نوکیا را رونمایی کرد که وزن سبک و بالشتک‌های نرم روی گوش دارند. هدفون بی‌ سیم Go Earbuds 2 نوکیا نیز وجود دارد که قبلاً رونمایی شده بود و گفته می‌شود که تا ۲۴ ساعت می‌توان از آن استفاده کرد. افزون‌براین دربرابر پاشش آب (IPX4) مقاوم است. کیس آن باتری ۳۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی دارد که در عرض دو ساعت ازطریق USB-C کاملاً شارژ می‌شود.

قیمت نوکیا C2 2nd edition و هدفون جدید به‌زودی دردسترس قرار می‌گیرد. HMD اعلام کرد که سال ۲۰۲۱ اولین سال سودآوری عملیاتی را به‌ دست آورد و گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌اش و همچنین خدماتی که ارائه می‌دهد، جریان درآمد روبه‌رشدی برای این شرکت داشتند.

شرکت HDM پیش‌بینی می‌کند که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ به یک میلیون مشترک در مجموعه خدمات خود برسد. برای پاسخگویی بهتر به نیازهای مصرف‌کنندگان، خدمات به یک بخش جداگانه تقسیم می‌شود. این اقدام پشتیبانی بهتر به مشتریان موجود را در پی دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات