نوکیا G21 با عمر باتری سه‌روزه رونمایی شد

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نوکیا G21 با نمایشگر ۹۰ هرتزی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و عمر باتری سه‌روزه رونمایی شد.
تبلیغات

مدل جایگزین نوکیا G20 از راه رسیده و با بهبودهایی در باتری و صفحه‌نمایش و دوربین همراه است. هیچ‌کدام از به‌روزرسانی‌ها ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای را به دستگاه اضافه نمی‌کنند که باعث تمایز آن شوند؛ زیرا به‌نظر می‌رسد این شرکت روی طرح‌های معقول و قابل‌اعتماد تمرکز کرده است.

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، همان‌طورکه گفتیم نوکیا این بار روی مطمئن‌بودن دستگاه خود تمرکز کرده و یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود اعتماد ما به نوکیا G21 بیشتر شود، به باتری آن ارتباط دارد. این دستگاه به باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپری‌ساعتی مجهز است که می‌تواند امکان استفاده از آن برای سه روز پس از هر بار شارژ را فراهم کند.

دلیل افزایش عمر باتری این است که HMD بهبودهایی در حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی اعمال و آن را محدودتر کرده است. تغییرات اعمال‌شده به G21 امکان می‌دهد سطح اول حالت صرفه‌جویی در باتری را پس از رسیدن به ۲۰ درصد (به‌جای ۱۰ درصد) فعال کند. اکنون هنگامی که باتری به ۱۰ درصد می‌رسد، شاهد فعال‌شدن سطح دوم حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستیم که باعث افزایش عمر باتری بیشتر می‌شود.

باید توجه کنیم که G20 اصلی نیز با باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر‌ساعتی عرضه شد و همچنین، وعده عمر باتری سه روزه را داده بود. HMD حداکثر سرعت شارژ را افزایش داده و آن را به ۱۸ وات رسانده است (سازگار با USB PD 3.0). بااین‌حال، این گوشی فقط با آداپتور ۱۰ واتی در جعبه عرضه می‌شود؛ بنابراین، برای شارژ سریع دستگاه خود باید شارژری دیگر تهیه کنید. یکی دیگر از پیشرفت‌ها این است که HMD توانسته است گوشی را ۵ درصد باریک‌تر کند و از ۹٫۲ میلی‌متر به ۸٫۵ میلی‌متر برسد.

پنل پشتی گوشی نوکیا G21 به رنگ Nordic Blue
نمایشگر نوکیا G21 به رنگ Nordic Blue
پنل پشتی گوشی نوکیا G21 به رنگ Dusk
نمایشگر گوشی نوکیا G21 به رنگ Dusk

دومین ارتقای بزرگ در G21 صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی مناسب است. پنل LCD نمایشگر این دستگاه ۶٫۵ اینچی است و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را ارائه می‌دهد. G21 می‌تواند فیلم‌های موجود در سرویس استریم نتفلیکس را با کیفیت HD پخش کند. همچنین، اگر عمر باتری سه‌روزه می‌خواهید، باید حالت تطبیقی ​​را برای نمایشگر فعال کنید تا در مواقع نیازنداشتن به ۹۰ هرتز، به‌منظور صرفه‌جویی در باتری، نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز کاهش یابد.

دوربین اصلی G21 از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی جدیدی بهره می‌برد (G20 سنسور ۴۸ مگاپیکسلی داشت). HMD درباره‌ی جزئیات دیافراگم لنز و اندازه سنسور چیزی نگفته است؛ اما در‌عوض روی ویژگی Super Resolution تمرکز کرده است که جزئیات تصاویر گرفته‌شده را بهبود می‌بخشد. حالت شب نیز وجود دارد. همه این ویژگی‌ها خوب هستند؛ اما نباید فراموش کرد که حسگر ۵ مگاپیکسلی لنز اولتراواید G20 در مدل جدید حذف شده و اکنون تنها یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی باقی مانده‌اند.

نوکیا G21 با تراشه بسیار قوی‌تر Unisoc T606 عرضه می‌شود. این تراشه ۱۲ نانومتری دو هسته‌ی Cortex-A75 و شش هسته‌ی A55 دارد که پیشرفتنی مناسب درمقایسه‌با Helio G35 محسوب می‌شود که تنها هشت هسته‌ی A53 داشت. همچنین، در این محصول از پردازنده گرافیکی Mali G57 MP1 استفاده شده است. این تراشه با ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراهی می‌شود. G21 گوشی دو سیم‌کارته با اسلات کارت سه‌گانه است؛ بنابراین، همیشه می‌توانید با کارت microSD فضای ذخیره‌سازی بیشتری اضافه کنید.

نوکیا G21 با اندروید ۱۱ عرضه می‌شود؛ اما برای نسل بعد سیستم‌عامل نیز آماده است. به‌عنوان بخشی از برنامه پشتیبانی نرم‌افزاری معمول HMD، دو به‌روزرسانی سیستم‌عاملی (یعنی اندروید ۱۲ و ۱۳) و سه سال پچ امنیتی دریافت خواهد کرد. طبق گفته HMD، این شرکت دو برابر بیشتر از رقبا پچ‌های امنیتی منتشر می‌کند.

بخش کناری و حسگر اثرنگشت گوشی نوکیا G21 به رنگ Dusk

مانند قبل، این گوشی هوشمند نیز در کناره‌اش میزبان حسگر اثر‌انگشت است. همچنین سیستم تشخیص چهره آن برای بازکردن دستگاه بهبودیافته است و اکنون می‌تواند شما را با ماسک و بدون ماسک تشخیص دهد.

نوکیا G21 به‌زودی با قیمت ۱۷۰ یورو و در دو رنگ Nordic Blue و Dusk دردسترس خواهد بود (G20 با قیمت ۱۶۰ یورو عرضه شد). این محصول شارژر ۱۰ واتی و کابل USB در جعبه‌اش دارد؛ هرچند در برخی مناطق با هدست و محافظ صفحه‌نمایش و قاب ژله‌ای همراهی می‌شود. قاب ژله‌‌ای Clear Case نوکیا G21 از ۱۰۰ درصد مواد بازیافتی ساخته شده است و برای خرید از Nokia.com دردسترس خواهد بود.

این گوشی جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز دارد و می‌توانید با آن هدفون سیمی نوکیا را استفاده کنید که درایورهای ۴۰ میلی‌متری و بالشتک‌های نرم روی گوش دارد و طراحی‌اش تاشو است. همه‌ی این‌ها با قیمت ۳۱ دلار فروخته می‌شود. همچنین، نسخه‌ی بی‌سیمی نیز برای این هدفون دردسترس است که ۶۲ ساعت عمر باتری دارد و قیمت آن ۵۰ دلار است.

علاوه‌براین، Nokia Go Earbuds2+ نیز برای خرید دردسترس است که ۴۰ دلار قیمت دارد. این ایرباد TWS کوچک‌تر عمر باتری ۲۴ ساعته و گواهی IPX را ارائه می‌دهد. Nokia Go Earbuds2 Pro نیز با طراحی شیک‌تر و پشتیبانی از صدای کم‌تأخیر در راه است که ۴۵ دلار قیمت دارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات