نوکیا از گوشی‌های C21 و C21 پلاس با فریم فلزی و صفحه‌نمایش ۶٫۵ رونمایی کرد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌ام‌دی گلوبال در نمایشگاه MWC 2022 گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت نوکیا C21 و C21 پلاس را معرفی کرد.
تبلیغات

اچ‌ام‌دی گلوبال (HMD Global)، شرکت مستقر در فنلاند، اولین گوشی از سری C نوکیا را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. پس از مدت کوتاهی این گوشی‌های ارزان‌قیمت که به سیستم‌عامل اندروید Go Edition مجهز هستند، محبوبیت زیادی پیدا کردند و ۱۶ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند شرکت را در پنج سال گذشته تشکیل می‌دهند. به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، اکنون شرکت مذکور دو گوشی جدید در سری C با نام‌های Nokia C21 و Nokia C21 Plus معرفی کرده است.

نوکیا C21 پلاس

نوکیا C21 پلاس در مقایسه با آنچه‌که این شرکت تاکنون در سری C عرضه کرده است، گوشی‌ای بسیار لوکس محسوب می‌شود؛ زیرا شاسی فلزی دارد و از استاندارد IP52 برای مقاومت دربرابر آب و گردو غبار بهره می‌برد. افزون‌براین، دارای یک شیشه‌ی محکم روی نمایشگر (برند ناشناخته) است.

نوکیا c21‌ پلاس

نوکیا C21 پلاس به صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی +HD مجهز شده است که وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل با نسبت ۲۰:۹ را ارائه می‌دهد. این گوشی توسط سیستم‌عامل اندروید ۱۱ گو ادیشن اجرا می‌شود و پچ‌های امنیتی سه‌ماهه را به مدت دو سال دریافت خواهد کرد.

قدرت سخت‌افزاری C21 پلاس توسط تراشه‌ی هشت‌هسته‌ای Unisoc SC9863A به‌همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8322 تأمین می‌شود. گوشی مذکور از ۲ یا ۳ یا ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد. از طرفی دیگر درگاه کارت microSD برای افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی وجود دارد.

نوکیا C21 پلاس در پنل جلو دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی را میزبانی می‌کند که برای باز کردن قفل با چهره و ثبت تصاویر سلفی و تماس ویدئویی استفاده می‌شود. در پنل پشت دوربین دوگانه وجود دارد که حسگر اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با فلاش LED را شامل می‌شود. از طرفی دیگر، حسگر اثر انگشت نیز در پشت وجود دارد.

نکته‌ی جالب این است که دو نسخه از C21 Plus وجود دارد؛ یکی دارای باتری با ظرفیت ۵۰۵۰ میلی‌آمپر‌ساعت برای عمر باتری سه‌روزه است و دیگری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، عمر باتری دو روزه را ارائه می‌دهد. درهرحال یک شارژر ۱۰ واتی که از‌ طریق microUSB کار می‌کند، در بسته‌بندی وجود دارد.

نوکیا C21

نوکیا C21 نسخه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر از پلاس محسوب می‌شود. این گوشی دارای همان صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی (۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) و فریم فلزی به‌همراه شیشه‌ی مقاوم است و از استاندارد IP بهره نمی‌برد.

نوکیا C21

این گوشی از همان تراشه‌ی Unisoc استفاده می‌کند، با این تفاوت که این‌ بار ظرفیت رم به ۲ یا ۳ گیگابایت محدود شده است؛ اما حافظه ذخیره‌سازی مجدداً ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت است. درگاه اختصاصی microSD و تعهد دو ساله پچ امنیتی نیز مانند نسخه‌ی پلاس وجود دارد.

در اینجا می‌توان به یکی از تفاوت‌های مهم، یعنی ظرفیت باتری تنها ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد که ۲۵ درصد کمتر از نسخه کم‌ظرفیت C21 پلاس است. افزون‌براین، فقط از شارژ با ۵ وات پشتیبانی می‌کند. شرکت سازنده در جعبه نیز شارژر ۵ واتی و کابل microUSB را قرار داده است.

دوربین اصلی نیز به ۸ مگاپیکسل کاهش پیدا کرده است؛ اما دوربین سلفی حسگر ۵ مگاپیکسلی خود را حفظ می‌کند. باز کردن قفل با چهره و اثر انگشت در پنل پشتی، هر دو دردسترس هستند.

قیمت

قیمت گوشی نوکیا C21 از حدود ۸۳ پوند شروع می‌شود؛ درحالی‌که نوکیا C21 پلاس دارای قیمت اولیه‌ی حدود ۱۰۰ پوند است. گفته می‌شود که مدل معمولی از ماه مارس و مدل پلاس از ماه آوریل در بازارهای منتخب به‌ فروش خواهند رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات