اینتل، ویوو و مدیاتک از حضور در MWC 2020 انصراف دادند

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
نگرانی درباره‌ی شیوع ویروس کرونا باعث شده است شرکت‌های اینتل، ویوو و مدیاتک تصمیم بگیرند که در نمایشگاه MWC 2020 حضور پیدا نکنند.
تبلیغات

ویروس کرونای چینی نوع جدیدی از ویروس کرونا است که تاکنون جان‌ صدها تن را در کشور چین گرفته و روزبه‌روز به این آمار افزوده می‌شود؛ کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰ (MWC 2020) به‌شدت تحت تأثیر شیوع این ویروس بوده و شرکت‌های زیادی به‌دلیل نگرانی در رابطه با آن، از حضور در همایش موردبحث امتناع ورزیده‌اند.

بر اساس جدیدترین اخبار، فهرست شرکت‌های غایب در نمایشگاه MWC امسال روزبه‌روز درحال افزایش است. هفته‌ی گذشته بود که ال‌جی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که قصد حضور در نمایشگاه امسال را ندارد. ZTE کنفرانس مطبوعاتی‌اش را لغو کرد اما گفت که همچنان قصد دارد در MWC حضور پیدا کند. مدتی بعد انویدیا، سونی و آمازون نیز در اطلاعیه‌ای رسمی از عدم حضور در MWC 2020 خبر دادند.

ویوو جدیدترین شرکتی است که از حضور در نمایشگاه MWC 2020 انصراف می‌دهد؛ این شرکت چینی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است:

ویوو همواره به‌شکلی نزدیک در حال نظارت روی شیوع ویروس کرونا بوده و به‌‌صورت مداوم فعالیت‌های ازپیش‌برنامه‌ریزی‌شده‌ی خود را موردارزیابی قرار داده است. سلامت و امنیت کارمندان‌مان و همچنین عموم مردم اولویت اصلی ما به‌شمار می‌آید. با در نظر گرفتن شرایط فعلی، تصمیم گرفته‌ایم از حضور در نمایشگاه MWC 2020 و دیگر رویدادهای مرتبط در اواخر ماه جاری میلادی در شهر بارسلونای اسپانیا کنار بکشیم. ما به‌زودی گوشی مفهومی APEX 2020 را که ابتدا قصد داشتیم در MWC از آن پرده‌برداری کنیم، معرفی خواهیم کرد. در زمان مناسب،‌ جزئیات بیشتری را در رابطه با این گوشی با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت. اگر این تصمیم باعث هرگونه ناراحتی شده است عذرخواهی می‌کنیم. همچنین مایلیم از شرکای تجاری، دوستان رسانه‌ای و مشتریان‌مان برای درک‌شان از این تصمیم، تشکر کنیم.

ویوو تنها شرکتی نیست که اعلام می‌کند قصد حضور در MWC را ندارد. TCL یکی دیگر از شرکت‌هایی است که اعلام کرده می‌خواهد حضور کم‌رنگی در MWC داشته باشد. این شرکت قرار بود در تاریخ ۲۲ فوریه‌ی ۲۰۲۰ (۳ اسفند ۱۳۹۸) کنفرانس مطبوعاتی خود را در MWC برگزار کند. کنفرانس TCL لغو شده است، اما این شرکت در روزهای ۲۴ تا ۲۷ فوریه (۵ تا ۸ اسفند) در MWC حضور خواهد داشت. در بیانیه‌ی TCL آمده است:

با در نظر گرفتن نگرانی‌های اخیر در رابطه با سلامت جهانی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین برای رعایت احتیاط و مراقبت از کارکنان‌، مشتریان، اصحاب رسانه و دیگر مهمانان، شرکت TCL Communication بدین‌وسیله از لغو کنفرانس مطبوعاتی‌اش در نمایشگاه MWC 2020 خبر می‌دهد. این کنفرانس برای روز ۲۲ فوریه (۳ اسفند) برنامه‌ریزی شده بود. تصمیم یادشده هیچ‌گونه تأثیری روی دیگر فعالیت‌هایی که TCL برای MWC تدارک دیده بود ندارد و این شرکت در همایش پیش‌رو از جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود رونمایی خواهد کرد و آن‌ها را طبق برنامه‌ریزی قبلی از روزهای ۲۴ تا ۲۷ فوریه (۵ تا ۸ اسفند) در غرفه‌ی خود در معرض نمایش قرار خواهد داد. 

اینتل و مدیاتک دو شرکت دیگری هستند که در اطلاعیه‌ای رسمی از عدم حضور در MWC 2020 خبر داده‌اند. روز گذشته اتحادیه‌ی GSM که نهاد اصلی برگزارکننده‌ی همایش MWC به‌شمار می‌آید اطلاعیه‌ای جدید منتشر و اعلام کرد که به‌خوبی از میزان بحرانی بودن اوضاع به‌دلیل شیوع ویروس کرونا خبر دارد، با این‌حال همچنان قرار است بیش از ۲٬۸۰۰ غرفه‌دار در همایش امسال حضور پیدا کنند. GSMA همچنین در اطلاعیه‌ی خود از اعمال به‌روزرسانی‌هایی مهم در زمینه‌ی اقدامات بهداشتی و امنیتی در محل برگزاری MWC خبر داد تا از این طریق سلامت یکایک مراجعه‌کنندگان تضمین شود.

یکی از قوانین مهم مربوط به MWC این است که تمامی کسانی که از استان هوبئی چین به محل برگزاری همایش سفر می‌کنند اجازه‌ی حضور در آن را ندارند. در ضمن تمامی کسانی که در سرزمین اصلی چین حضور داشته و به بارسلونا برای MWC سفر کرده‌اند باید مدارکی را به‌همراه داشته باشند تا از طریق آن‌ها اثبات کنند که ۱۴ روز قبل از برگزاری MWC در خارج از چین بوده‌اند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات