اینتل از پردازنده‌های Hewitt Lake برای اینترنت اشیا رونمایی کرد

جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
شرکت اینتل در جریان رویداد MWC 2019 از خانواده‌ی جدید پردازنده‌های Hewitt Lake خود برای کاربردهایی مثل اینترنت اشیا و کارت شتاب‌دهنده‌ی شبکه N3000 با ظرفیت بالای ترافیک شبکه رونمایی کرد.
تبلیغات

برخلاف باور عموم در کنگره‌ی جهانی موبایل فقط گوشی‌های هوشمند معرفی نمی‌شود. برای مثال با درنظرگرفتن مراسم رونمایی شرکت اینتل در MWC ۲۰۱۹ محصولات زیربنایی‌تری معرفی شد. این تراشه‌ساز آمریکایی در کنگره‌ی جهانی موبایل، تراشه‌ی SoC جدیدی را برای دستگاه‌های مرزی (Edge Devices) و نیز یک آرایه‌ی گیت قابل برنامه‌ریزی (کارت شتاب‌دهنده‌ی قابل برنامه‌ریزی N3000) برای حمل ترافیک شبکه به بزرگی ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه معرفی کرد.

تراشه‌ی SoC با نام رمز Hewitt Lake در خانواده‌ی ریزپردازنده های سرور ۶۴ بیتی زئون (Xeon D) قرار می‌گیرد و نویدبخش بهبودهایی در بازده‌ی توانی و سطح عملکرد شبکه‌ی مرزی و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی است. تراشه‌ی جدید با ادعای افزایش فرکانس پایه پردازنده‌ی Xeon D-1500 NS (یکی از محصولات ۱۴ نانومتری این خانواده که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد) پا به صحنه گذارده و با وجود اینکه رسانه ها دسترسی چندانی به جزئیات این تراشه‌ی جدید ندارند، Hewitt Lake احتمالاً در برگیرنده‌ی یک هاب کنترلر پلتفرم یکپارچه (PCH)، یک آرایه Ball Grid و و ویژگی‌های دیگری نظیر سبد محصولات کنونی اینتل است.

intel hawitt lake

در عین حال کارت شتاب‌دهنده‌ی قابل برنامه‌ریزی N3000 با نام Vista Greek با نیمی از طول و ارتفاع کامل، دو اسلات PCIe را اشغال می‌کند و برای vRAN سفارشی و راه‌حل‌های هسته‌ی شبکه بهینه‌سازی شده است. اینتل می گوید سخت‌افزار داخلی این کارت که شامل ۱۰۱ میلیون المانِ منطقی، ۹ گیگابایت حافظه رم DDR4 و ۱۴۴ مگابایت حافظه QDR IV و دو مبدل شبکه XL710 برای پردازش‌های بسته‌ای است، از عهده‌ی بارهای کاری سنگینی تا ۸ بارِ ۱۰ گیگابیت بر ثانیه ای یا چهار بارِ ۲۵ گیگابیت بر ثانیه ای بر می آید. اینتل از این دستگاه به‌عنوان راه حلی برای دسترسی به شبکه‌های رادیویی 5G، برنامه‌های هسته‌ی شبکه و موارد دیگر استفاده می‌کند. کارت شتاب‌دهنده‌ی قابل برنامه‌ریزی N۳۰۰۰ احتمالاً در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ روانه بازار خواهد شد.

intel n3000

علاوه‌ بر تراشه‌های Hewitt Lake و کارت N3000، شرکت اینتل در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال از شراکت خود با شرکت‌های اریکسون و ZTE برای تعبیه تراشه‌های Snow Ridge خود در طراحی ایستگاه‌های پایه 5G این دو شرکت یاد کرد.

همچنین نمایندگان اینتل خاطرنشان ساخته اند که این شرکت‌ها برای بهینه‌سازی راه‌حل 5G RF مورد استفاده در مودم XMM 8160 خود (که عرضه‌ی آن برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است) در حال کار با شرکت Skyworks بوده و برای ساخت مودم 5G خود در یکی از ماژول‌های M.2 آینده‌ی شرکت Fibocam با عنوان FG100  در حال همکاری با این شرکت است.   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات