لوئیس همیلتون قرارداد خود با مرسدس AMG پتروناس را تمدید کرد

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
پرافتخارترین راننده تاریخ فرمول یک تا دو سال آینده پشت فرمان مرسدس AMG پتروناس باقی خواهد ماند. با این شرایط، احتمالا لوئیس همیلتون تا سال ۲۰۲۳ بازنشسته نخواهد شد.
تبلیغات

سر لوئیس همیلتون با تیم مرسدس AMG پتروناس شش مرتبه قهرمانی فرمول یک جهان را جشن گرفته است و حالا با هفت عنوان اولی در تاریخ مسابقات جایزه بزرگ، رکوردی برابر با میشائیل شوماخر دارد. از سال ۲۰۱۳ تا امروز، همیلتون نُه فصل برای مرسدس رانندگی کرده؛ درحالی‌که بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ نیز راننده مکلارن مرسدس بوده است. با این حساب، همیلتون تمام دوران حرفه‌ای‌اش در فرمول یک را پشت فرمان خودرویی با پیشرانه مرسدس AMG نشسته است.

از زمانی که همیلتون به تیم مرسدس AMG پتروناس پیوست، این مجموعه به سلطان فرمول یک جهان تبدیل شد و بارها رتبه نخست تیمی را کسب کرد. سال ۲۰۱۶، که همیلتون به قهرمانی فصل نرسید هم راننده دوم تیم، نیکو رزبرگ، جای او را در صدر جدول بهترین رانندگان گرفت.

lewis hamilton formula 1 / لوئیس همیلتون فرمول یک

توافق جدید همیلتون با مرسدس AMG پتروناس دو‌ساله است. او هنگام پایان این قرارداد در سال ۲۰۲۳، به ۳۸ سالگی می‌رسد و احتمالا از دنیای فرمول یک خداحافظی خواهد کرد. براساس شنیده‌های غیررسمی، والتری بوتاس در انتهای سال جاری میلادی از مرسدس AMG جدا خواهد شد. جورج راسل، یکی از گزینه‌های مدنظر توتو ولف، مدیر و سهام‌دار تیم مرسدس AMG پتروناس، برای جا‌یگزینی بوتاس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات