گرندپری بحرین ۲۰۲۱؛ اولین پیروزی برای همیلتون و مرسدس

سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مسابقه افتتاحیه فرمول یک ۲۰۲۱ در بحرین با قهرمانی لوئیس همیلتون از تیم مرسدس AMG‌ پتروناس و مقام‌های دومی و سومی مکس وشتاپن و والتری بوتاس به ‌پایان رسید.
تبلیغات

مرحله‌ی اول رقابت‌های فرمول یک فصل ۲۰۲۱ طبق تقویم مسابقات در پیست صخیر بحرین برگزار شد. قهرمانی در گرندپری بحرین، این بار به تیم مرسدس AMG پتروناس و لوئیس همیلتون رسید و مکس وشتاپن و والتری بوتاس نیز در رده‌های دوم و سوم ایستادند. به گزارش اتوبلاگ، همیلتون در این مسابقه رکورد پیروزی‌های خود را در دوران حرفه‌ای فرمول یک به عدد ۹۶ رساند.

مسابقه فرمول یک بحرین ۲۰۲۱ در حالی آغاز شد که مکس وشتاپن در خط اول قرار داشت و توانست این موقعیت را در ابتدای مسابقه حفظ کند. اما راننده انگلیسی مرسدس توانست در اواسط مسابقه و درحالی‌که وشتاپن در حال تعویض لاستیک بود، به رده‌ی اول صعود کند و این موقعیت را تا پایان حفظ کرد. در ادامه وشتاپن سعی داشت در دورهای پایانی موقعیت خود را باز پس بگیرد، اما این تلاش ناکام ماند و با فاصله‌ی ۰٫۷۴ ثانیه از همیلتون، در رده‌ی دوم مسابقه را به پایان رساند. وشتاپن روز شنبه در مرحله‌ی تعیین خط توانسته بود پول پوزیشن را از آن خود کند و مسابقه را جلوتر از همیلتون و بوتاس آغاز کرد.

والتری بوتاس هم که معمولا به‌عنوان راننده‌ی پوششی برای همیلتون، نقش مهمی در استراتژی تیمی مرسدس بازی می‌کند، با فاصله‌ی زیادی نسبت به نفرات پیشتاز، سوم شد. لندو نوریس از تیم مک‌لارن و سرجیو پرز از ردبول هم اولین مسابقه‌ی فصل را با کسب امتیاز پشت سر گذاشتند و در رده‌های چهارم و پنجم ایستادند. دنیل ریکیاردو که فصل جاری به تیم مک‌لارن در کنار لندو نوریس آمده است، به جایگاهی بهتر از هفتم دست پیدا نکرد.

در این میان چارلز لکلرک و کارلوس ساینز، رانندگان تیم فراری در اولین مسابقه‌ی فصل درخشش چندانی نداشتند و در یک مسابقه‌ی معمولی، به رده‌های ششم و هشتم بسنده کردند. سباستین فتل هم که امسال برای تیم مستقل استون مارتین رانندگی می‌کند، در رده‌های پانزدهم مسابقه را به پایان رساند. فرناندو آلونسو در بازگشت به رقابت‌های فرمول یک با تیم آلپاین (رنو سابق)، نتوانست مسابقه را به پایان برساند. راننده‌ی اسپانیایی تیم آلپاین در اواسط این مسابقه از دور رقابت کنار رفت و نتوانست هیچ امتیازی از گرندپری بحرین به دست بیاورد.

در فصل ۲۰۲۱ فرمول یک، رانندگان جدیدی در تیم‌ها به چشم می‌خورند که از آن جمله می‌توان به یوکی تسونودا از تیم آلفا تاوری، میک شوماخر و نیکیتا مازپین از تیم هاس اشاره کرد. این رانندگان در اولین مسابقه هیچ امتیازی برای تیم‌های خود کسب نکردند. 

‌اکنون در جدول رانندگان، لوئیس همیلتون، مکس وشتاپن و والتری بوتاس به ‌ترتیب با ۲۵، ۱۸ و ۱۶ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. در جدول تیمی، مرسدس‌ AMG پتروناس، ردبول و مک‌لارن به‌ ترتیب با ۴۱، ۲۸ و ۱۸ امتیاز در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند. مرحله دوم فرمول یک ۲۰۲۱ از روز یک‌شنبه ۲۹ فروردین‌ماه در ایتالیا برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات