خودرو فرمول یک استون مارتین ۲۰۲۱ معرفی شد

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تیم فرمول یک استون مارتین از خودروی AMR21 برای شرکت در رقابت‌های فصل ۲۰۲۱ رونمایی کرد؛ نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی RP20 ریسینگ پوینت با رانندگی سباستین فتل و لنس استرول راهی پیست خواهد شد.
تبلیغات

تیم جدید فرمول یک استون مارتین از خودروی AMR21 رونمایی کرد. به گزارش اتوکار، این شرکت برای اولین ‌بار سال ۱۹۶۰ در رقابت‌های فرمول ۱ شرکت کرد و ‌اکنون بار دیگر به این رقابت‌های مهیج اتومبیل‌رانی بازمی‌گردد. خودروساز انگلیسی از طریق تغییر نام تجاری تیم ریسینگ پوینت (Racing Point) متعلق به لارنس استرول، وارد برترین کلاس موتوراسپرت شده است. مسئولان استون مارتین می‌گویند تیم فرمول یک این شرکت به‌عنوان «آزمایشگاه نوآوری» برای هدایت فناوری آینده خودروهای جاده‌ای عمل خواهد کرد.

نمای جلو خودروی فرمول یک تیم استون مارتین / Aston Martin F1 2021 AMR21

لارنس استرول در این زمینه گفت:

من در گذشته خیلی زیاد این رؤیا را دیده‌ام. اولین آرزوی من داشتن تیم فرمول ۱ بود. آرزوی دوم من این بود که بخش مهمی از سهام استون مارتین لاگوندا را به دست آورم. امروز درباره ادغام آن دو رؤیا فکر می‌کنم و به آن‌ها رسیده‌ام. 

خودروی AMR21، در حقیقت نسخه‌ای به‌روز‌شده از RP20 ریسینگ پوینت در سال گذشته است که از نسخه‌ی جدید Aston Martin Racing Green بهره می‌برد و از پیشرانه‌ی هیبریدی مرسدس-AMG استفاده خواهد کرد. امسال سباستین فتل، قهرمان چهار دور فرمول یک جهان در کنار لنس استرول برای این تیم رانندگی می‌کند.

تیم فرمول یک استون مارتین در کارخانه‌ای در سیلورستون، جایی که تیم اولیه برای فصل ۱۹۹۱ تشکیل شد، به کار خود ادامه خواهد داد. این تیم در کنار مقر اصلی، در حال ساخت تأسیسات جدید ۱٫۸۵ هکتاری است که در سال ۲۰۲۲ تکمیل خواهد شد. مسئولان استون مارتین می‌گویند تیم فرمول یک این شرکت برای هدایت فناوری خودروهای جاده‌ای آینده، به‌ویژه برای خودروهای اسپرت پیشرانه میانی خود از جمله مدل‌های والکری (Valkyrie) و والهالا (Valhalla) در آینده نقش‌آفرینی خواهد کرد. 

به گفته‌ی توبیاس مورس، مدیرعامل این شرکت، تیم F1 تأثیرات مثبت گسترده‌ای روی برند استون مارتین، فرهنگ آن و طراحی و فناوری خودروهای جاده‌ای استون مارتین خواهد داشت. مورس می‌گوید:

تیم F1 به آزمایشگاه نوآوری پویا و مهیج برای پیشبرد فناوری‌ها و عملکرد آینده خودروهای جاده‌ای استون مارتین تبدیل می‌شود که واقعاً باعث تمایز خودروهای ما در سال‌های آینده خواهد شد. استون مارتین همیشه خودروهای زیبایی ساخته است. ‌اکنون با شروع دوره‌ی جدید استون مارتین در F1، نوآوری بیشتر و عملکرد بهتری خواهیم داشت. 

بزرگ‌ترین موفقیت‌های استون مارتین در مسابقات اتومبیل‌رانی در مسابقات استقامت خودروهای اسپرت بوده است؛ اما این شرکت در سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۰ خودروی DBR4 را در پنج گرندپری مورد استفاده قرار داد که موفقیت کمی داشت. این شرکت از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان حامی مالی شرکت ردبول ریسینگ در رقابت‌های فرمول یک حضور داشته است.

نمای جانبی خودروی فرمول یک تیم استون مارتین / Aston Martin F1 2021 AMR21 سبز رنگ

تیم ریسینگ پوینت هنگامی که لارنس استرول دارایی‌های تیم فورس ایندیا را در طول فصل ۲۰۱۸ مدیریت می‌کرد، تشکیل و پایه‌گذاری شد. این تیم با سرجیو پرز فصل گذشته در گرندپری بحرین (پیست سخیر) یک پیروزی غافلگیرانه به دست آورد؛ به‌علاوه در چهار مسابقه این تیم موفق به کسب سکو و امتیاز شد.

نمای جانبی خودروی فرمول یک تیم استون مارتین / Aston Martin F1 2021 AMR21
بال خودروی فرمول یک تیم استون مارتین / Aston Martin F1 2021 AMR21
کابین خودروی فرمول یک تیم استون مارتین / Aston Martin F1 2021 AMR21
نمای خودروی فرمول یک تیم استون مارتین / Aston Martin F1 2021 AMR21 سبز رنگ
نمای سه چهارم خودروی فرمول یک تیم استون مارتین / Aston Martin F1 2021 AMR21
بدنه خودروی فرمول یک تیم استون مارتین / Aston Martin F1 2021 AMR21
نمای جانبی خودروی فرمول یک تیم استون مارتین / Aston Martin F1 2021 AMR21 سبز رنگ
نمای جلو خودروی فرمول یک تیم استون مارتین / Aston Martin F1 2021 AMR21
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات