پترهنسل با تیم ردبول مینی برای چهاردهمین مرتبه قهرمان داکار شد

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رقابت‌های سالانه رالی داکار امسال با قهرمانی پترهنسل پایان یافت. این راننده ۵۵ ساله فرانسوری برای چهاردهمین بار بر سکوی قهرمانی ایستاد و رکورددار این مسابقات باقی ماند.
تبلیغات

اولین دوره رالی داکار سال ۱۹۷۹ برگزار شد. این رقابت سنگین و بسیار سخت که به مسیرهای خارج جاده و عموما بیابانی اختصاص دارد، همواره با حوادث گوناگون همراه بوده است. رالی داکار از گذشته با رقابت خودروها و موتورسیکلت‌ها و کامیون‌ها در کلاس‌های جداگانه انجام می‌شد؛ اما از سال ۲۰۰۹، موتورسیکلت‌های چهارچرخ (Quad) و از سال ۲۰۱۷، خودروهای آف‌رود دونفره (UTV) نیز به مجموعه اضافه شدند. از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۸، مسیر مسابقه معمولا از پاریس، پایتخت فرانسه، تا شهر ساحلی داکار، پایتخت سنگال، ادامه داشت؛ اما به‌مرورزمان، کشورهای آمریکای‌لاتین مثل آرژانتین و شیلی هم میزبان رقابت‌های رالی داکار شدند.

سال گذشته، در داکار ۲۰۲۰ که به میزبانی عربستان برگزار شد، تیم ردبول مینی با رانندگی کارلوس ساینز به قهرمانی رسید؛ درحالی‌که دیگر خودرو مینی با رانندگی استفان پترهسنل دوم شد. امسال نیز، عربستان میزبانی مسابقات را برعهده داشت؛ اما پترهسنل به مقام نخست رسید.

 2021 Peterhansel Dakar

در پایان رقابت‌های رالی داکار ۲۰۲۱، ناصر العطیه، راننده قطری تیم تویوتا هایلوکس و کارلوس ساینز، راننده تیم ردبول مینی، به‌ترتیب دوم و سوم شدند. درمجموع، این رقابت‌ها نیز تیم‌های مینی و تویوتا و پرودرایو (Prodrive) در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند. در بخش موتورسیکلت، کوین بناوایدز آرژانتینی با موتور هوندا CRF450R اول و هم‌تیمی آمریکایی‌اش دوم شد و سان ساندرلندر، موتورسوار استرالیای KTM در جایگاه سوم ایستاد.

dakar KAMAZ 2020

در بخش کامیون‌های رالی داکار، طبق هفده سال اخیر بازهم تیم کاماز روسیه جام قهرمانی را بالای سر برد و سه راننده روس با کامیون‌های کاماز 43509، رتبه‌های اول تا سوم را ازآنِ خود کردند. در کلاس UTV، سه شرکت‌کننده از تیم CAN-Am با ملیت‌های شیلیایی و آمریکایی و لهستانی زودتر از دیگران مسیر ۷،۶۴۶ کیلومتری را طی کردند. در کلاس کواد (Quad) نیز، برتری کامل به یاماها رپتور 700R رسید و شرکت‌کنندگان این تیم از کشورهای آرژانتین و شیلی و امریکا جایگاه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

رالی داکار ۲۰۲۱، در مدت چهارده روز و دوازده مرحله برگزار شد و در آن، ۳۱۰ نفر شرکت کردند که ۲۴۲ نفر توانستند به پایان مسیر برسند. ناگفته نماند سال آینده، کشورهای غرب آفریقا شامل مراکش و موریتانی و سنگال میزبان داکار ۲۰۲۲ خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات