لوئیس همیلتون در فهرست دریافت نشان شوالیه سال ۲۰۲۱ قرار گرفت

پنج‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
لوئیس همیلتون پس از کسب هفتمین عنوان قهرمانی در مسابقات فرمول یک جهان، در فهرست افتخارات دریافت نشان شوالیه سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.
تبلیغات

لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول ۱ جهان، در فهرست افتخارات دریافت نشان شوالیه سال جدید ۲۰۲۱ قرار گرفت و عصر چهارشنبه به‌طور رسمی اعلام شد.

لوئیس همیلتون / lewis hamilton پس از قهرمانی در فرمول یک 2020

به گزارش اتواسپرت، عنوان شوالیه در پایان سال به تعدادی از افراد حاضر در فهرست اعطا شد و همیلتون با رسیدن به رکورد هفت عنوان قهرمانی فرمول یک و برابری با مایکل شوماخر به این مهم دست یافت. همیلتون با کسب ۹۵ گرندپری از رکورد ۹۱ قهرمانی مایکل شوماخر در تمام دوره‌های حضورش پیشی گرفت. راننده انگلیسی تیم مرسدس AMG پتروناس به ‌دنبال افزایش تنوع در همه‌ی شاخه‌های اتومبیلرانی است و به همین منظور مدتی قبل کمیسیون همیلتون را راه‌اندازی کرد.

همیلتون دقیقا ۱۲ سال پس از دریافت «دستور امپراتوری انگلیس» (MBE) برای خدمت به مسابقات اتومبیلرانی این عنوان را به دست می‌آورد. او در پایان سال ۲۰۰۸به کسب MBE نائل شد؛ فصلی که اولین عنوان قهرمانی جهان خود را به دست آورد.  

لوئیس همیلتون سومین قهرمان فرمول یک جهان پس از جک برابهام (۱۹۷۸) و جکی استوارت (۲۰۰۱) است که به دریافت نشان شوالیه مفتخر می‌شود. این افتخار به استرلینگ ماس (در سال ۲۰۰۰) نیز رسید. علاوه بر این، هانری سگراو (۱۹۲۹) و مالکوم کمپبل (۱۹۳۱) دونده‌های قبل از جنگ و رکوردشکنان سرعت زمینی هر دو از دریافت کنندگان نشان شوالیه بودند.

غیر از رانندگان، فرانک ویلیامز و پاتریک هد، بنیانگذاران تیم فرمول یک ویلیامز به ترتیب در سال ۱۹۹۹ و ۲۰۱۵ به دریافت این عنوان مفتخر شدند. همیلتون در سن ۳۵ سالگی موفق به دریافت نشان شوالیه شده است؛ البته او جوان‌ترین ورزشکاری نیست که در دوره مدرن به این عنوان دست می‌یابد. اندی ماری، ستاره تنیس ۲۹ ساله بود که به ‌دنبال دومین پیروزی در مسابقات قهرمانی تنیس ویمبلدون، در فهرست افتخارات دریافت نشان شوالیه سال نو ۲۰۱۷ قرار گرفت و بردلی ویگینز و کریس هوی (دوچرخه‌سواران انگلیسی) هر دو در هنگام دریافت نشان شوالیه ۳۲ ساله بودند. الن مک آرتور ۲۸ ساله بود که در سال ۲۰۰۵ به این نشان مهم رسید. 

استفانو دومنیکالی مدیر عامل لامبورگینی / Stefano Domenicali Lamborghini

استفانو دومنیکالی، مدیرعامل جدید فرمول یک که رسماً کار خود را از ژانویه آغاز می‌کند، به همیلتون ادای احترام کرد. مدیر ایتالیایی فرمول یک در این زمینه گفت:

لوئیس یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران واقعی ما به شمار می‌رود و نفوذ او چه در داخل و چه خارج خودرو بسیار زیاد است. آن‌چه او به دست آورده خارق‌العاده است و هنوز اتفاقات بیشتری انتظار او را می‌کشد. همه ما در فرمول یک به خاطر این قدردانی شایسته از دستاوردهای لوئیس، به او تبریک می‌گوییم و مشتاقانه منتظر دیدن درخشش بیشتر او در سال ۲۰۲۱ هستیم.
لوئیس یکی از بزرگ‌ترین رانندگان اتومبیلرانی در همه زمان‌ها و موفق‌ترین ورزشکار انگلیس در عصر خود است. او مدت‌ها است که در سراسر جهان به خاطر موفقیت ورزشی‌اش شناخته شده. امسال او برتری خود را در پیست با تلاش بسیار برای مبارزه با تبعیض، تکمیل کرد. از هر لحاظ او در سال ۲۰۲۰ پیش‌گام بود. خبر دریافت نشان شوالیه نشان می‌دهد او اکنون تقدیرنامه‌ای کسب کرده است که در طول زندگی حرفه‌ای، موفقیتی بی‌نظیر به شمار می‌آید. انگلیس می‌تواند به داشتن یک قهرمان و سفیر با نام سر لوئیس همیلتون بسیار افتخار کند.
خودرو فرمول یک لوئیس همیلتون / Lewis Hamilton

اوایل این ماه وقتی همیلتون برای بار دوم به‌عنوان شخصیت برتر سال BBC انتخاب شد، از سوی مردم انگلیس مورد تقدیر قرار گرفت؛ او قبلا در سال ۲۰۱۴ نیز این جایزه معتبر را از آن خود کرده بود. همیلتون همچنین جایزه ورزشی جهانی Laureus سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد و آن را با لیونل مسی  به اشتراک گذاشت. همیلتون در سال ۲۰۲۰ برای هشتمین بار برنده جایزه بین‌المللی راننده مسابقه‌ای سال اتواسپرت شد و این ششمین باری است که در هفت سال گذشته به دریافت جایزه راننده اتواسپرت مفتخر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات