با استون‌ مارتین ونتیج GTE آشنا شوید

سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فصل جدید مسابقات استقامت به‌زودی آغاز می‌شود و استون‌مارتین با نسخه‌ی GTE از خودروی ونتیج V8 در آن حضور خواهد داشت. این مدل برای شرکت در لمانز هم استفاده خواهد شد.
تبلیغات

بیش از ۱۰۰ سال از تأسیس استون‌مارتین می‌گذارد و این برند سابقه‌ا‌ی ۷۵ ساله در مسابقات اتومبیل‌رانی دارد. از سال ۲۰۰۴ که تیم تخصصی موتوراسپرت این برند شکل مدرنی گرفته است، حضور آن بر رقابت‌های جهانی استقامت (WEC) تمرکز بیشتری داشته و حتی در سال ۲۰۱۴ با خودروی مشهور شماره‌ی ۹۵، به قهرمانی جهان رسیده است. امسال هم استون‌مارتین با مدل بهینه‌سازی شده‌ی ونتیج GTE در WEC و مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز شرکت خواهد کرد.

Aston martin vantage v8

خودروی استون‌مارتین در رقابت‌های امسال، مدلی بهینه‌سازی شده از ونتیج V8 است. معمولا ارزان‌ترین محصول استون‌مارتین برای عموم مردم، مدل ونتیج محسوب می‌شود که نسخه‌ی V8 آن با قدرت ۴۲۰ اسب بخار، آستانه‌ی قیمتی در حدود ۱۱۰ هزار دلار دارد. البته نسخه‌ی ۱۲ سیلندر ونتیج هم قابل خرید است که با پیشرانه‌ی ۶ لیتری، نزدیک به ۵۷۰ اسب بخار قدرت دارد و با برچسب قیمت ۱۹۰ هزار دلار در ارزان‌ترین حالت، همراه خواهد بود.

خودروی ونتیجی که در WEC شرکت می‌کند، با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری ارائه می‌شود که قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر در اختیار می‌گذارد. وزن خالص این مدل ۱۲۵۰ کیلوگرم اعلام شده که در مقایسه با ونتیج استاندارد، بیش از ۳۵۰ کیلوگرم سبک‌تر است. لاسیتک‌های دانلوپ، جعبه‌‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی نیمه‌اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب برای این خودرو استتفاده می‌شود و بخش تعلیق و فنربندی آن به‌طور کامل برای حضور در پیست، بهینه‌سازی شده است تا فاصله‌ی سقف تا زمین فقط ۱۴۸ سانتیمتر باشد.

Aston martin vantage v8

جالب است که استون‌مارتین از نمونه‌ی ۱۲ سیلندر خود برای شرکت در مسابقات WEC استفاده نمی‌کند و سرمایه‌گذاری سنگینی صرف بهینه‌سازی مدل V8 کرده است. شاید روی کاغذ، مدل V12 قدرت بهتری داشته باشد؛ اما فاکتورهای مهمی مثل وزن و مصرف سوخت، در رقابت‌های استقامت جهانی که معمولا ۶ ساعت طول می‌کشد؛ تعیین‌کننده خواهند بود و از این نظر، مدل ۸ سیلندر، نتیجه‌ی بهتری برای استون‌مارتین خواهد داشت.

Aston martin vantage v8

هر دستگاه از این خودرو برای شرکت مادر، ۸۱۰ هزار دلار هزینه دارد که حدود ۷ برابر یک ونتیج V8 معمولی است. فراموش نکنیم، در چنین خودرویی که صرفا به‌صورت تک‌صندلی طراحی شده است، آپشن‌های گران‌قیمت مدل استاندارد مثل سیستم صوتی، ناوبری، نمایشگر و... وجود ندارد و بر اساس قوانین مسابقات، حتی مجهز به ترمز ABS هم نخواهد بود. رقبای اصلی استون‌مارتین در کلاس GTE رقابت‌های WEC، فورد GT، فراری 488 GTE و پورشه 911 RSR هستند.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی تیزر رسمی معرفی خودروی استون‌مارتین ونتیج GTE باشید.

دانلود با کیفیت 360p  720p  1080p

Aston martin vantage v8
Aston martin vantage v8
Aston martin vantage v8
Aston martin vantage v8
Aston martin vantage v8
Aston martin vantage v8
Aston martin vantage v8
Aston martin vantage v8
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات