ویلیامز از خودرو فرمول یک خود برای فصل 2017 رونمایی کرد

یک‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم ویلیامز تصاویر خودروی فرمول یک فصل ۲۰۱۷ را منتشر کرد، همچنین گزارشی مبنی بر تغییر مدیر فنی تیم مرسدس AMG و ویلیامز وجود دارد.
تبلیغات

خودروهای فصل ۲۰۱۷ مسابقات فرمول یک قهرمانی جهان، تفاوت‌های زیادی نسبت به خودروهای چند سال اخیر خواهند داشت. این تغییرات شامل افزایش طول و عرض بدنه‌ی خودروها و همچنین تایرهای عریض جدید هستند. این تغییرات با هدف افزایش فشار رو به پایین و چسبندگی بیشتر در مسیر مسابقه انجام شده‌اند که باعث دستیابی به سرعت بیشتر و در نتیجه ثبت زمان‌های لپ (دور) سریع‌تر می‌شود. هرچند قوای محرکه و واحدهای تولید قدرت تغییر زیادی نکرده‌اند و کماکان شاهد پیشرانه‌های ۱.۶ لیتری ۶ سیلندر با آرایش خورجینی هستیم که با دو دستگاه مولد الکتریکی جفت شده است.

گروه ویلیامز، اولین تیم در رقابت‌های فصل ۲۰۱۷ است که از خودروی فصل جدید رونمایی کرد، این خودرو با کد FW40 شناخته می‌شود؛ کد FW ترکیب حروف ابتدایی نام فرانک ویلیامز، بنیان‌گذار تیم فرمول یک ویلیامز است. وی در کنار دختر خود، کلیر ویلیامز، در تیم ویلیامز به فعالیت مشغول است و ریاست این تیم را بر عهده دارد. عدد ۴۰ در نام خودرو به مناسبت چهلمین سالگرد ورود تیم ویلیامز مارتینی به مسابقات فرمول یک است.

ویلیامز FW40

تیم ویلیامز، انتشار اطلاعات بیشتر در مورد خودروی جدید را به انتهای ماه جاری و شروع تست خودرو موکول کرده است. زمان مذکور، مصادف با رونمایی از خودروهای سایر تیم‌های حاضر در مسابقات فصل ۲۰۱۷ است. (زمان‌بندی رونمایی از خودروهای سایر تیم‌ها در ادامه ذکر شده است.)

دماغه‌ی خودروی FW40، تداعی‌کننده‌ی دماغه‌ی خودروهای سال‌های اخیر است،؛ اگر چه در خودروی جدید شاهد اضافه شدن باله‌های جناحی قوس‌دار هستیم. باله‌ی عقب خودرو نیز عریض و بنابراین بخش‌های کناری این باله بزرگ‌تر شده است که باعث بهبود جریان هوای عبوری از این بخش می‌شود. البته نباید لاستیک‌های جدید و بزرگ پیرلی را فراموش کرد؛ ابعاد لاستیک‌های جدید برابر با ۶۷۰/۳۰۵ در جلو و ۶۷۰/۴۰۵ در عقب است.

تغییر بزرگ و چشمگیر دیگری که در تیم ویلیامز رخ داده، رانندگان این تیم در فصل جدید است. فیلیپه ماسا که در فصل ۲۰۱۶ شاهد خداحافظی وی از رقابت‌های فرمول یک بودیم، در حال حاضر در تیم ویلیامز به رقابت ادامه خواهد داد و راکی لنس استرول، جایگزین والتری بوتاس خواهد شد که با بازنشستگی نیکو رزبرگ بعد از قهرمانی در فصل ۲۰۱۶، به عضویت تیم مرسدس AMG درآمده است. والتری بوتاس فصل ۲۰۱۷ را در کنار لوئیس همیلتون و در تیم مرسدس AMG رانندگی خواهد کرد.

با توجه گزارش‌های اخیر و همچنین اعلام تیم مرسدس AMG، جیمز الیسون، مدیر فنی جدید تیم مرسدس AMG در فصل ۲۰۱۷ خواهد بود. در گذشته وی مدیریت فنی تیم فراری را بر عهده داشت؛ اما به علت فوت همسرش در اواسط فصل ۲۰۱۶، از ادامه‌ی فعالیت در این سمَت خودداری کرد. پدی لاو مدیر فنی موفق مرسدس بنز در ماه گذشته از این تیم کناره‌گیری کرد و اکنون الیسون جایگزین وی شده است؛ شایعات حاکی از آن هستند که پدی لاو به تیم ویلیامز خواهد پیوست.

در ادامه جدول زمان‌بندی رونمایی خودروهای فصل ۲۰۱۷ را مشاهده می‌کنید:

دانلود: 720p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات