گیگابایت در سکوت خبری به استقبال پردازنده‌های نسل جدید اینتل رفت

یک‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی گیگابایت پشت مانیتور گیگابایت M27Q
گیگابایت پشتیبانی از پردازنده‌های جدید اینتل (احتمالاً خانواده‌ی رپتور لیک رفرش) را به مادربردهای سری ۶۰۰ و ۷۰۰ اضافه کرده است.
تبلیغات

گیگابایت در سکوت خبری بایوس (BIOS) جدیدی برای مادربردهای مبتنی‌بر تراشه‌های سری ۶۰۰ و ۷۰۰ منتشر کرده است تا پشتیبانی از «پردازنده‌های نسل بعد دسکتاپ اینتل» را به این محصولات اضافه کند. احتمالاً منظور از نسل بعد، پردازنده‌ میتیور لیک است که اواخر ۲۰۲۳ رونمایی می‌شوند.

در این بین عده‌ای از افشاگران اعتقاد دارند که اینتل سراغ تولید مدل دسکتاپ میتیور لیک نمی‌رود و این خانواده را صرفا برای لپ تاپ تولید می‌کند. احتمالا به‌جای میتیور لیک دسکتاپ، شاهد شاهد تولید رپتور لیک رفرش خواهیم بود. بدین ترتیب رپتور لیک رفرش قرار است خانواده‌ی نسل ۱۴ دسکتاپ باشد.

بر اساس نوشته‌ی Wccftech، بایوس جدید گیگابایت یک مشکل امنیتی را نیز برطرف می‌کند. این شرکت در بخش توضیحات، هیچ اشاره‌ای به نام پردازنده‌های جدید اینتل نکرده است.

پردازنده‌های رپتور لیک رفرش به همان معماری رپتور لیک شامل هسته‌های اصلی Raptor Cove و هسته‌های کم‌مصرف Gracemont مجهز خواهند بود. انتظار می‌رود این پردازنده‌ها نیز بر پایه‌ی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری Intel 7 تولید شوند و به فرکانس بیش‌از ۶٫۰ گیگاهرتز دست پیدا کنند. ممکن است توان مدل‌های رده‌بالا به ۳۰۰ وات نیز برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات