این مانیتور، پتانسیل هوش مصنوعی را در بهبود بازی‌ها نشان می‌دهد

پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
مانیتور جدید MSI با نام MEG 321URX QD-OLED که بر روی دسکتاپ نمایشگاه CES2024 در حال نمایش بازی لیگ آو لجندز نشان داده شده است
شرکت MSI در نمایشگاه CES 2024 مانیتور گیمینگ جدیدی را رونمایی کرده که قابلیت هوش مصنوعی آن می‌تواند عملکرد گیمر را بهبود ببخشد.
تبلیغات

در نمایشگاه CES 2024 سخت‌افزار بسیاری معرفی شد که ممکن است بازدیدکنندگان و مخاطبان این رویداد را دچار سردرگمی کرده باشد. اما در میان خیل عظیمی از اعلامیه‌ی شرکت‌ها و محصولات، وب‌سایت Tom's Hardware مانیتور جدیدی از MSI را بررسی کرده‌ که توانسته است توجهات را به خود جلب کند.

مانیتور MSI با نام MEG 321URX QD-OLED، به عنوان یک محصول گیمینگ، طراحی بسیار خوبی دارد. در پنل LCD این دستگاه، فناوری QD-OLED به کاررفته که اندازه آن بسیار بزرگ است و محتوا را با کیفیت بالایی نمایش می‌دهد. اما این تمام داستان نیست؛ می‌توان از ابزار هوش مصنوعی این مانیتور برای تقلب در بازی لیگ آو لجندز استفاده کرد.

مانیتور MSI با استفاده از هوش مصنوعی، نقشه‌ی کوچک داخل بازی را بررسی و با نمایش اعلان روی صفحه‌ی مانیتور، مشخص می‌کند که دشمنان از کجا می‌آیند یا از مسیری که دشمنان زیادی منتظر گیمر هستند باید به کدام سمت فرار کرد.

این قابلیت از نظر فنی تقلب نیست، اما قطعاً یک مزیت ناعادلانه محسوب می‌شود. اگر چنین چیزی از ویژگی‌های خود بازی بود، مسلماً از ارزش آن می‌‌کاست. همچنین از آنجایی که این قابلیت هیچ ردی در کامپیوتر شخصی باقی نمی‌گذارد، کاملاً غیرقابل تشخیص خواهد بود.

بروشور مانیتور جدید MSI با نام MEG 321URX QD-OLED که قابلیت‌های هوش مصنوعی محصول را در آن توضیح داده است
قابلیت‌های مانیتور MSI که در بروشور آن ذکر شده، به گیمر مزیت استراتژیک می‌دهد

MSI همچنین ابزاری را در آینده برای این مانیتور منتشر خواهد کرد که به گیمر اجازه می‌دهد تا مدل‌های هوش مصنوعی خود را روی بازی‌ها به گونه‌ای آموزش دهد تا نوار سلامتی، تعداد دشمنان و هر ویژگی دیگری را روی صفحه تشخیص داده و به‌نمایش درآورد. این مسئله قیمت مانیتور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این فناوری بسیار جالب است، اما در شرایطی که حتی استفاده از موس و کیبورد دربازی‌های کنسول بازی مانند ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ که از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، از نظر اخلاقی بحث برانگیز می‌شود، استفاده از امکانات این محصول دیگر جای خود دارد.

تصویری ساخته شده توسط ChatGPT که آینده‌ای را نشان می‌دهد که در آن رباتی مشغول به انجام یک بازی ویدئویی است
به نظر می‌رسد هوش مصنوعی دیر یا زود از پس بازی و رقابت در بازی‌های ویدئویی بر خواهد آمد

شاید MSI نیت خوبی از عرضه‌ی این محصول داشته باشد و در نهایت در ردیف بهترین مانیتور‌های گیمینگ قرار بگیرد؛ درهرصورت باید دید استقبال مردم از آن مثبت است یا خیر. اما به‌طور کلی آموزش یک ابزار هوش مصنوعی برای بهبود نحوه بازی گیمر در یک بازی، وقتی دیگران به آن دسترسی ندارند، اشتباه به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات