مانیتور 4K جدید الین‌ور محدودیت‌های فناوری اولد را دور می‌زند

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
مانیتور گیمینگ Alienware QD-OLED
مانیتور منحنی ۳۲ اینچی الین‌ور اولین مانیتور گیمینگ با پنل QD-OLED و وضوح 4K محسوب می‌شود که به فناوری دالبی ویژن مجهز شده است.
تبلیغات

الین‌ور در نمایشگاه CES 2024 از یک مانیتور گیمینگ جدید رونمایی کرده که انتخابی منحصربه‌فرد برای بازی‌های کامپیوتری و کنسول است.

طبق بیانیه‌ی رسمی الین‌ور، مدل Alienware 32 4K QD-OLED اولین مانیتور گیمینگ 4K QD-OLED جهان با پشتیبانی از فناوری دالبی ویژن HDR است. این مانیتور به لطف پنل QD-OLED (ترکیب اولد و کوانتوم دات) خود موفق شد جایزه‌ی نوآوری CES 2024 را دریافت کند.

مانیتور گیمینگ Alienware AW3225QF
مانیتور گیمینگ Alienware AW3225QF

مانیتور دل الین‌ور دارای نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز، زمان پاسخ‌دهی ۰٫۰۳، پشتیبانی از دالبی‌ ویژن HDR و فناوری VESA DisplayHDR True Black 400 است و همچنین از G-SYNC انویدیا، فناوری FRL، فناوری HDMI 2.1 و قابلیت همگام‌سازی عمودی VESA AdaptiveSync پشتیبانی می‌کند.

پنل QD-OLED از مدتی پیش در تلویزیون‌ سامسونگ و برخی دستگاه‌های دیگر مورداستفاده قرار گرفته است. الین‌ور در سال ۲۰۲۲ یک مانیتور گیمینگ ۳۴ اینچی با پنل QD-OLED و ۱۷۵ هرتزی عرضه کرد؛ اما مانیتور جدید ۳۲ اینچی این شرکت از فناوری قدرتمند و نرخ نوسازی بسیار بالاتر ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد.

مانیتور گیمینگ Alienware AW3225QF

پنل QD-OLED بسیاری از نقاط ضعف نمایشگرهای اولد استاندارد را برطرف می‌کند. این نمایشگرها روشن‌تر از نمایشگرهای اولد هستند و نسبت کنتراست ۱٫۰۰۰,۰۰۰:۱ را ارائه می‌دهند. نمایشگرهای QD-OLED از پوشش نور آبی استفاده می‌کنند که از یک لایه‌‌ی نقاط کوانتومی عبور می‌کند تا طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را ارائه دهد.

مانیتور گیمینگ Alienware QD-OLED
مانیتور گیمینگ Alienware QD-OLED

مانیتور گیمینگ الین‌ور از HDMI 2.1 FRL پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد بهترین تجربه‌ی بازی کنسول پلی استیشن و کنسول ایکس باکس را روی مانیتور به دست آورید. مانیتور دل همچنین از VRR (نرخ نوسازی متغیر) و ALLM (حالت تأخیر پایین خودکار) پشتیبانی می‌کند.

مانیتور منحنی الین‌ور دارای یک حالت اختصاصی به‌منظور نقشه‌برداری صدا و بهینه‌سازی فرمت HDR برای بازی است. سازگاری با eARC (کانال صوتی پیشرفته) به شما امکان می‌دهد مانیتور را به اسپیکرها و ساندبار دالبی اتموس متصل کنید. مانیتور الین‌ور همچنین از نورپردازی سه‌نقطه‌ای AlienFX پشتیبانی می‌کند.

قیمت مانیتور الین‌ور هنوز اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که این مانیتور گیمینگ از ژانویه ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) روانه‌ی بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات