این مانیتور ال جی، نمایشگری الهام‌گرفته از چشم سنجاقک دارد

جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مانیتور گیمینگ ال جی LG UltraGear مدل ۲۰۲۳ از نمای جلو
مانیتور جدید سری LG UltraGear که در نمایشگاه CES 2023 به‌نمایش درآمد، از نسل سوم پنل‌های OLED با ساختار الهام‌گرفته از چشم سنجاقک استفاده می‌کند.
تبلیغات

ال جی و شرکای تجاری‌اش قصد دارند تا پیش از پایان ماه جاری میلادی مانیتور گیمینگ جدیدی بر پایه‌ی نسل سوم پنل‌های OLED روانه‌ی بازار کنند. غول کره‌ای صنعت فناوری در نمایشگاه CES 2023 اولین نمونه از پنل‌های جدید OLED را که در آن زمان صرفاً برای تلویزیون‌ هوشمند تولید شده بودند، به‌نمایش گذاشت.

بر اساس گزارش تامز هاردور، ال جی می‌گوید پنل‌های نسل سوم این شرکت ۶۰ درصد روشنایی بیشتر و ۳۰ درصد زاویه‌ی دید گسترده‌تر نسبت‌به پنل‌های OLED مرسوم دارند. این دستاورد نتیجه‌ی استفاده از آرایه‌ی میکرولنز (MLA) است که از چشم سنجاقک الهام می‌گیرد. MLA میزان تولید نور از پنل OLED را به حداکثر می‌رساند و ال جی با اعمال الگوریتمی به نام META Booster، روشنایی را بیش از پیش بهبود می‌دهد.

مرد و زن در کنار تلویزیون ال جی

ال جی در نمایشگاه CES 2023 گفت پنل‌های OLED جدیدش به روشنایی حداکثر ۲٬۱۰۰ نیت دست پیدا می‌کنند. این روشنایی فوق‌العاده در کنار توانایی مثال‌زدنی پنل‌های OLED در نمایش نقاط تاریک، باعث می‌شود نسل جدید مانیتورها کنتراست کم‌نقصی داشته باشند.

ال جی می‌گوید هر پیکسل از نمایشگرهای مبتنی‌بر META OLED توسط ۵٬۱۱۷ میکرولنز احاطه می‌شود. این یعنی تلویزیون ۷۷ اینچ به‌نمایش‌درآمده در CES 2023، بیش از ۴۲ میلیارد میکرولنز در خود دارد.

ال جی دو مانیتور گیمینگ با پنل ۲۴۰ هرتز OLED رونمایی کرد
ال جی دو مانیتور گیمینگ با پنل ۲۴۰ هرتز OLED رونمایی کرد
مطالعه '2

ال جی در CES 2023 دو مانیتور جدید سری UltraGear معرفی کرد، اما در آن زمان هیچ اشاره‌ای به فناوری MLA نشد. اکنون گفته شده است که این مانیتورهای گیمینگ قرار است به‌لطف فناوری MLA روشنایی بسیار بالایی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات