مانیتورهای ۲۴۰ هرتز ۲۷ اینچی Lenovo Legion یک‌میلیارد رنگ نمایش می‌دهند

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
نمای جلو مانیتور لنوو لیجن Lenovo Legion Y27qf-30
لنوو دو مانیتور ۲۷ اینچ گیمینگ رونمایی کرده است که پنل ۱۰ بیت (با توانایی نمایش یک میلیارد رنگ) دارند و به نرخ نوسازی نیتیو ۲۴۰ هرتز دست پیدا می‌کنند.
تبلیغات

محصولات برند Legion لنوو روی صنعت بازی متمرکزند و این شرکت در نمایشگاه CES 2023 مجموعه‌ی جدیدی از لپ تاپ‌ها و سیستم‌های دسکتاپ سری لیجن را برای علاقه‌مندان رونمایی کرد. این شرکت دو مانیتور گیمینگ نیز تحت برند لیجن معرفی کرده است که پنل ۲۷ اینچی دارند؛ اما مشخصات آن‌ها باهم متفاوت است.

به‌گزارش تامز هاردور، مانیتور Legion Y27qf-30 به پنلی با وضوح ۲٬۵۶۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل و زمان پاسخ‌دهی ۰٫۵ میلی‌ثانیه مجهز است. لنوو می‌گوید مانیتور مذکور نرخ نوسازی نیتیو ۲۴۰ هرتز دارد که می‌توان به‌لطف فناوری AMD FreeSync Premium، آن را به ۲۵۰ هرتز اورکلاک کرد. نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز ممکن است در بازاری که از مانیتورهای ۵۰۰ هرتز و ۵۴۰ هرتز میزبانی می‌کند، چندان زیاد نباشد؛ اما فراموش نکنید لنوو در حال استفاده از پنل ۱۰ بیت IPS است؛ در‌حالی‌که اکثر مانیتورها به پنل TN مجهزند. پنل ۱۰ بیت می‌تواند یک‌میلیارد رنگ نمایش دهد.

مانیتور لنوو لیجن Lenovo Legion Y27qf-30 از نمای پشت

لنوو می‌گوید مانیتور Legion Y27qf-30 بیش از ۱۲۵ درصد از فضای رنگی گسترده‌ی sRGB و ۹۵ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و به استاندارد DisplayHDR 400 مجهز است. این مانیتور به نسبت کنتراست معمول ۱٬۰۰۰:۱ دست پیدا می‌کند.

مانیتور Legion Y27qf-30 لنوو در سه طرف نمایشگرش حاشیه‌های باریک دو‌میلی‌متری دارد و ضخامت حاشیه‌ی پایینی به ۲۰٫۶ میلی‌متر می‌رسد. این ناحیه از بخش جلویی نمایشگر میزبان لوگو لیجن است. ناگفته نماند در سمت راست نمایشگر از چراغ LED استفاده شده است. لنوو می‌گوید پایه‌ی مانیتور جدیدش تغییر ارتفاع و شیب و چرخش محوری را ممکن می‌کند.

به‌گفته‌ی لنوو، مانیتور ۲۷ اینچی این شرکت دو درگاه HDMI 2.0 و یک درگاه DisplayPort 1.4 دارد و از هاب اختصاصی شامل چهار درگاه USB 3.2 Gen 1 استفاده می‌کند. مانیتور لنوو به اسپیکر دوگانه‌ی سه وات و وب‌کم ماژولار LC50 مجهز است. این وب‌کم با آهن‌ربا به مانیتور متصل می‌شود.

پورت های مانیتور لنوو لیجن Lenovo Legion Y27qf-30

دومین مانیتور لنوو مدل Legion Y27f-30 است که از نمایشگری با وضوح کمتر (۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) استفاده می‌کند. Legion Y27f-30 نیز همچون مدل اول نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز دارد؛ اما می‌توان این نرخ نوسازی را به ۲۸۰ هرتز اورکلاک کرد. پنل مانیتور جدید لنوو همچون مانیتور اول زمان پاسخ‌دهی ۰٫۵ میلی‌ثانیه دارد و از DisplayHDR 400 و FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند.

پنل IPS مانیتور Legion Y27f-30 لنوو ۱۱۳٫۷ درصد از فضای رنگی sRGB و ۹۰٫۶ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. نسبت کنتراست معمول این نمایشگر ۱٬۰۰۰:۱ و نسبت کنتراست پویای آن ۳٬۰۰۰٬۰۰۰:۱ است. این مانیتور از همان طراحی و همان پایه‌ی مدل اول استفاده می‌کند و به تنوع مشابهی از درگاه‌ها‌ مجهز است.

لنوو می‌گوید دو مانیتور Legion Y27f و Legion Y27qf-30 می ۲۰۲۳ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲) به‌ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۵۹۹ دلار عرضه می‌شوند.

مشخصات فنی مانیتورهای سری لنوو لیجن

-

Legion Y27qf-30

Legion Y27f-30

نوع پنل

IPS LCD

ابعاد پنل / نسبت تصویر

۲۷ اینچ / ۱۶:۹

وضوح / نرخ نوسازی

۲٬۵۶۰ در ۱٬۴۴۰ پیکسل / ۲۴۰ هرتز

۱٬۹۲۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل / ۲۴۰ هرتز

عمق رنگ

۱۰ بیت

زمان پاسخ‌دهی

۰٫۵ میلی‌ثانیه

روشنایی

۴۰۰ نیت

اسپیکر

۲ اسپیکر ۳ وات

درگاه

یک DisplayPort 1.4 و دو HDMI 2.2 و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و چهار USB 3.2

قیمت

۳۹۹ دلار

۵۹۹ دلار

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات