مانیتور گیمینگ ۵۵ اینچی گیگابایت با سیستم‌عامل اندروید و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز معرفی شد

سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گیگابایت مانیتور جدید ۵۵ اینچی خود موسوم به S55U را معرفی کرد. این نمایشگر از وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و از فناوری AMD FreeSync Premium نیز پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

گیگابایت یک مانیتور گیمینگ جدید ۵۵ اینچی با وضوح 4K معرفی کرده است که ویژگی‌های جذابی دارد. انتظار می‌رود S55U مثل سایر مانیتور گیگابایت با قیمتی رقابتی عرضه شود. به‌عبارت دیگر اگر به‌دنبال مانیتور گیمنیگی هستید که با فناوری AMD FreeSync Premium سازگاری داشته باشد، این محصول گزینه‌ای ایدئال است.

به گزارش Tomshardware، مانیتور S55U گیگابایت مشخصات بسیار جذابی دارد. این نمایشگر ۵۵ اینچی 4K از فناوری VA با کوانتوم‌دات برای ارائه‌ی رنگ‌های زنده بهره می‌برد. نرخ تأخیر پاسخ‌گویی این مانیتور فقط دو میلی‌ثانیه است و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

مانیتور S55U گیگابایت از ۹۶ درصد گستره‌ی رنگی DIC-P3 پشتیبانی می‌کند و روشنایی و کنتراست تحسین‌برانگیزی ارائه می‌دهد. کنتراست هنگام اجرای بازی یا پخش محتوا روی این نمایشگر، با بهره گرفتن از ۱۳۲ منطقه‌ی کم‌نور محلی، بهبود داده می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جذاب S55U استفاده از سیستم‌عامل اندروید است. این نمایشگر از دستیار صوتی گوگل اسیستنت و کروم‌کست داخلی بهره می‌برد و به دو بلندگوی ۱۰ واتی با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس و DTS HD مجهز شده است.

مانیتور S55U گیگابایت همچنین پروفایل‌های صوتی از پیش‌ تنظیم‌‌شده‌ی زیادی (مثل حالت مخصوص پخش فیلم، بازی و غیره) دراختیار کاربر قرار می‌دهد که تا براساس نیاز خود یکی را به‌دلخواه انتخاب کنند. علاوه‌براین، S55U گیگابایت مجموعه‌ای از درگاه‌ها ازجمله HDMI 2.1، اترنت و USB را دردسترس کاربران قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به پشتیبانی از اتصال وای‌فای و بلوتوث اشاره کرد.

نمای پشت و کنار مانیتور اندرویدی گیگابایت S55U

مانیتور S55U گیگابایت قابلیت‌های ویژه‌ای برای گیمرها ارائه می‌دهد که ازجمله می‌توان به همگام‌سازی تثبیت‌کننده هدف، اکولایزر و نرخ‌ نوسازی بالا اشاره کرد.

متأسفانه تا این‌لحظه جزئیاتی درمورد قیمت مانیتور گیگابایت یا تاریخ دردسترس نیست، بااین‌حال، نمایشگرهای این شرکت معمولاً قیمتی رقابتی دارند و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مشخصات

مانیتور گیمینگ S55U گیگابایت

مشخصات پایه

۵۴٫۶ اینچی با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل، پنل VA با زاویه‌ی دید عریض، کنتراست ۵۰۰۰:۱، مجهز به پوشش ضد تابش

عملکرد

نرخ تأخیر دو میلی‌ثانیه، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از AMD FreeSync Premium

کیفیت تصویر

۱٫۰۷ میلیارد رنگ، کوانتوم دات، دالبی ویژن، HDR10 و HDR10 Plus، پشتیبانی از ۹۶ درصد گستره‌ی رنگی DCI-P3 و ۱۴۰ درصد گستره‌ی رنگی sRGB، بهره گرفتن از ۱۳۲ منطقه‌ی کم‌نور محلی

صدا

دو بلندگوی ۱۰ وات با پشتیبانی از دالبی اتموس و DTD HD، جک هدفون، پروفایل‌های پیش‌فرض صوتی شامل استاندارد، ورزشی، موزیک، سخنرانی و غیره

اتصالات

دو درگاه HDMI 2.1 (48G, eARC)، دو درگاه HDMI 2.0، یک درگاه USB 3.2 نسل یک Downstream، یک درگاه USB 3.2 نسل یک Upstream، یک درگاه USB 2.0، جک هدفون، اترنت، بلوتوث، وای‌فای 802.11ac 2.4GHz/5GHz

قابلیت‌های دیگر

مجهز به اندروید TV، حالت‌های مخصوص بازی، کاهش نویز، کنترل والدین، کنترل رنگ ۶ محوره، HDMI CEC

ابعاد و وزن

۱۲۳۲ در ۷۴۹ در ۳۰۹ میلی‌متر با احتساب پایه، وزن ۵٫۲ کیلوگرم بدون پایه، حداکثر مصرف برق ۸۳ وات

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات