لپ‌تاپ‌های AORUS و AERO گیگابایت معرفی شدند

شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
گیگابایت با رونمایی لپ‌تاپ‌های Aorus و Aero، گیمرها و طراحان و تولیدکنندگان محتوا را هدف قرار داده است. این لپ‌تاپ‌ها از پردازش مرکزی، پردازنده‌های گرافیکی و صفحه‌نمایش‌های جدید بهره می‌برند.
تبلیغات

به‌گزارش Digitaltrends، گیگابایت اعلام کرد که سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ Aorus خود را توسعه داده و همچنین مدل‌های جدیدی را برای سری لپ‌تاپ‌های Aero خود معرفی کرده است. همه‌ی لپ‌تاپ‌ها از‌ جمله نسخه‌ی ارتقاء‌یافته‌ی لپ‌تاپ گیمینگ Aorus 17 به جدید‌ترین پردازنده‌های آلدرلیک (Alder Lake) موبایل اینتل مجهز هستند و کارت‌های گرافیک انویدیا (Nvidia) به آن‌ها اضافه شده‌اند.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدیدی که بخشی از برند Aorus Gigabyte هستند، Aorus 17، Aorus 15 و Aorus 5 را شامل می‌شوند. Aorus 17 به‌ویژه برای افراد «Extreme Gamer» طراحی شده است و از پردازنده نسل دوازدهم Core i7-12700H اینتل و همچنین پردازنده گرافیکی ۱۶ گیگابایتی GeForce RTX 3080 Ti Nvidia بهره می‌برد.

لپ‌تاپ aorus 17 گیگابایت

پردازنده‌ی گرافیکی GeForce RTX 3080 Ti انویدیا که در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ برای لپ‌تاپ‌ها معرفی شد، سرعت بیش از ۱۶ گیگابیت بر ثانیه دارد که سریع‌ترین عملکرد حافظه‌ی گرافیکی یک GPU در حوزوه‌ی لپ‌تاپ‌های رده بالای گیمینگ را به خود اختصاص می‌دهد؛ در‌ حالی‌که جدیدترین CPU اینتل Core i7 مبتنی‌بر پردازنده‌ی ۱۴ هسته‌ای با توان ۴۵ واتی سری Core H (۶ هسته‌ی قدرتمند و هشت هسته‌ی کم‌مصرف) است.

Aorus 17 اولین لپ‌تاپ در این سری است که از صفحه‌نمایش گیمینگ با طراحی بدون حاشیه چهار وجهی استفاده می‌کند. درنتیجه،، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ی ۹۰ درصدی و کاهش ۳۰ درصدی در لبه‌ی پایین صفحه‌نمایش را ارائه می‌دهد. این لپ تاپ ۱۷٫۳ اینچی FHD همچنین دارای نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۳ میلی‌ثانیه است. لپ‌تاپ Aorus 17 به لطف طراحی نازک به‌راحتی حمل می‌شود. از دیگر مشخصات آن می‌توان به ۶۴ گیگابایت رم DDR5 و حداکثر ۴ ترابایت حافظه‌ی SSD اشاره کرد.

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی گیمینگ Aorus 15 اکثر ویژگی‌های ذکر شده در بالا را ارائه می‌دهد. اگرچه، تفاوت اصلی آن بهره‌مندی از صفحه‌نمایش QHD با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز است.

از سوی دیگر لپ‌تاپ گیمینگ ۱۵٫۶ اینچی Aorus 5 بخش اصلی بازار را هدف قرار داده است. این لپ‌تاپ، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 با حافظه‌ی ۸ گیگابایتی را دارد و از پردازنده‌ی مرکزی Core i7-12700H اینتل و صفحه‌نمایش FHD با نرخ نوسازی ۱۴۴ یا ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد. برخلاف لپ‌تاپ‌های Aorus 15 و 17، Aorus 5 به جای DDR5 به رم DDR4-3200 مجهز شده است.

درباره‌ی لپ‌تاپ‌های جدید Aero گیگابایت، این سیستم‌ها عمدتاً برای طراحان و تولیدکنندگان محتوا ایجاد شده‌اند. بدین ترتیب، Aero 5 و Aero 16 و Aero 17 همگی نمایشگرهای چشمگیری ارائه می‌دهند. Aero 5 دارای صفحه‌نمایش 4K AMOLED با نسبت تصویر ۱۶:۹ است، در‌ حالی‌که Aero 16 را می‌توان با صفحه‌نمایش +AMOLED UDH با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ یا صفحه‌نمایش +miniLED QHD پیکربندی کرد. در نهایت، Aero 17 دارای صفحه‌نمایش miniLED UHD با نسبت تصویر ۱۶:۹ است.

از نظر کارایی، این لپ‌تاپ‌ها تفاوت‌هایی با‌ هم دارند. دو مدل Aero 16 و Aero 17 را می‌توان با پردازنده‌ی Core i9-12900HK اینتل سفارش داد، در‌ حالی‌که Aero 5 را می‌توان به پردازنده Core i7-12700H اینتل مجهز کرد. در بازار‌های دیگر، همچنین با حداکثر پردازنده گرافیکی موبایل GeForce RTX 3070 Ti انویدیا در‌ دسترس قرار می‌گیرد. در‌ همین‌‌ حال، Aero 16 و Aero 17 را می‌توان با کارت گرافیک موبایل قدرتمندتر GeForce RTX 3080 Ti سفارش داد.

هنوز زمان عرضه و قیمت لپ‌تاپ‌های جدید Aorus و Aero مشخص نشده است. در ادامه می‌توانید تصاویر لپ‌تاپ‌های جدید گیگابایت را مشاهده کنید:

نمای پشت لپ‌تاپ aero 5 گیگابایت
نمای جلوی لپ‌تاپ aero 5 گیگابایت
نمای پشت لپ‌تاپ aero 16 گیگابایت
نمای جلوی لپ‌تاپ aero 16 گیگابایت
نمای پشت لپ‌تاپ aero 17 گیگابایت
نمای جلوی لپ‌تاپ aero 17 گیگابایت
نمای پشت لپ‌تاپ aorus 5 گیگابایت
نمای جلوی لپ‌تاپ aorus 5 گیگابایت
نمای پشت لپ‌تاپ aorus 15 گیگابایت
نمای جلوی لپ‌تاپ aorus 15 گیگابایت
نمای پشت لپ‌تاپ aorus 17 گیگابایت
نمای جلوی لپ‌تاپ aorus 17 گیگابایت
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات