مانیتور M8 سامسونگ الهام‌گرفته از اپل، اما هوشمندتر است

سه‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مانیتور هوشمند M8 سامسونگ با ظاهری بسیار شبیه استودیو دیسپلی، اما با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و قابلیت‌های بیشتر قصد دارد به رقابت جدی با مانیتورهای اپل برود.
تبلیغات

مانیتور سامسونگ M8 که نسل جدید سری مانیتورهای محبوب و موفق M5 و M7 این شرکت است، از نظر طراحی، شکل پایه و حتی گزینه‌های رنگ به‌شدت از آی‌مک M1 و استودیو دیسپلی اپل الهام گرفته است، اما از هر دو مانیتور اپل مقرون‌به‌صرفه‌تر، کاربردی‌تر و هوشمندتر است.

مانیتور M8 سامسونگ که به همراه پایه‌ای با قابلیت تنظیم زاویه و ارتفاع عرضه می‌شود، در چهار رنگ به‌نام‌های آبی روشنی روز، سبز بهاری، صورتی غروب و سفید گرم موجود است که درواقع الهام‌گرفته از رنگ‌های آبی، سبز، صورتی و نقره‌ای آی‌مک است. بااین‌حال، مانیتور سامسونگ در مقایسه با آی‌مک حاشیه‌های سراسری باریک‌تری دارد و وب‌کم Full HD مغناطیسی آن متحرک است که باعث می‌شود در عین کارآمدتر بودن، ظاهر خوشایندتری به مانیتور بدهد.

مانیتور هوشمند ۳۲ اینچی M8 دارای صفحه‌نمایش 4K QLED با بیشینه روشنایی ۴۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است و از +HDR10 و ۹۹ درصد گستره رنگی sRGB و ۱٫۰۷ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. البته این مانیتور قادر به پخش محتوای HDR نیست.

در مقایسه با اپل استودیو دیسپلی، مانیتور جدید سامسونگ نمایشگری بزرگ‌تر، اما رزولوشن اندکی پایین‌تر دارد؛ هرچند این را نیز باید در نظر داشت که قیمت مانیتور ام ۸ سامسونگ حدود ۸۷۰ دلار از مانیتور اپل کمتر است که با آن می‌توان برای مثال یک لپ‌ تاپ سامسونگ Galaxy Book 2 360 سامسونگ یا یک مک‌ بوک ایر M1 خرید.

این مانیتور همچنین مجهز به اسپیکرهای ۲.۲ کاناله و مبتنی بر سیستم‌عامل اختصاصی سامسونگ موسوم به تایزن است؛ بدین‌ترتیب می‌توان به این مانیتور به چشم یک تلویزیون هوشمند نیز نگاه کرد؛ چراکه قادر است اپلیکیشن‌های استریم موسیقی و ویدئو نظیر اسپاتیفای، نتفلکیس و یوتیوب را بدون نیاز به کامپیوتری جداگانه یا دستگاه پخش،‌ مستقیم در خود محیط مانیتور اجرا کند. از قابلیت‌های دیگر این مانیتور می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای ۵، بلوتوث ۴.۲، الکسا، بیکسبی، اسمارت‌تینگز و سامسونگ هلث اشاره کرد.

مانیتور هوشمند M8 سامسونگ

سامسونگ در تصاویر تبلیغاتی مانیتور M8 به قابلیت استریم فیلم‌های اپل تی‌وی پلاس اشاره می‌کند

جالب‌تر آنکه مانیتور M8 به‌ لطف قابلیت AirPlay 2 به‌راحتی خود را در اکوسیستم اپل قرار داده و امکان پخش بی‌سیم فایل‌های چندرسانه‌ای از آیفون، آیپد و مک را فراهم کرده است. علاوه‌بر‌آن، این مانیتور از اپلیکیشن‌های اپل موزیک و اپل تی‌وی پلاس نیز پشتیبانی می‌کند و درگاه USB-C آن با قابلیت شارژ سریع می‌تواند لپ‌تاپ‌های اپل را به‌راحتی شارژ کند.

رنگ سفید این مانیتور برچسب قیمتی ۷۰۰ دلاری دارد، اما رنگ‌های دیگر ۳۰ دلار گران‌تر هستند. هنوز تاریخ عرضه‌ی این مانیتور اعلام نشده و درحال‌حاضر، تنها می‌توان در فهرست انتظار برای پیش‌سفارش ثبت‌نام کرد. پیش‌خرید این مانیتور همچنین شامل کارت اعتباری ۱۰۰ دلاری سامسونگ برای خرید‌های بعدی می‌شود.

اگرچه طراحی مانیتور M8 به‌شدت از آی‌مک ۲۴ اینچ الهام گرفته است، سامسونگ به کاربران اطمینان خاطر می‌دهد که در مقایسه با مانیتور اپل، محصول کره‌‌ای‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر و استفاده از آن نیز آسان‌تر است. به‌نظر می‌رسد سامسونگ با عرضه‌ی M8 قصد دارد حتی طرفداران اکوسیستم اپل را که برای خرید استودیو دیسپلی و دیگر مانیتورهای اپل بودجه‌ی کافی ندارند، به سمت خود جلب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات