سامسونگ Odyssey Neo G8، اولین مانیتور 4K جهان با نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز را معرفی کرد

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ Odyssey Neo G8، اولین نمایشگر ۲۴۰ هرتزی 4K جهان را درکنار دو نمایشگر جدید دیگر به‌نام S8 و M8 معرفی کرد.
تبلیغات

سامسونگ امروز سه‌ مدل جدید از مجموعه مانیتورهای خود را برای سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. قرار است این نمایشگرها بین روزهای پنجم تا هفتم ژانویه در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ لاس‌وگاس رسما معرفی شوند.

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، اولین مانیتور جدید سامسونگ Odyssey Neo G8 نام دارد. این نمایشگر ۳۲ اینچی از وضوح 4K، نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز، انحنای 1000R و نور پس‌زمینه‌ی کوانتوم مینی LED بهره می‌برد. سیستم نور پس‌زمینه‌ی مینی LED از واحدهایی استفاده می‌کند که اندازه‌ی آن‌ها ۱٫۴ برابر نمونه‌های معمولی LED است.

Odyssey Neo G8 با فناوری کوانتوم ماتریکس و کوانتوم HDR 2000 سامسونگ، می‌تواند حین پخش محتوای HDR به حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت برسد. علاوه‌براین، می‌توان نور زمینه‌ی این مانیتور را بین ۴۰۹۶ سطح تنظیم کرد.

مانیتور Odyssey Neo G8 دو درگاه HDMI 2.1 و یک درگاه اتصال DisplayPort 1.4 دردسترس کاربران قرار می‌دهد. همچنین، ویژگی Auto Source Switch+ به‌طور خودکار منابع ورودی را با روشن‌شدن دستگاه‌های متصل به مانیتور تغییر می‌دهند. قابلیت CoreSync نیز نور RGB را در بخش پشتی مانیتور تنظیم می‌کند تا با محتویات روی نمایشگر مطابقت داشته باشد.

مانیتور سامسونگ S8

دومین مانیتور جدید سامسونگ M8 نام دارد که از وب‌کم داخلی بهره می‌برد. این وب‌کم با اپلیکیشن Duo گوگل سازگار است و می‌توان از آن در تماس‌های تصویری و ویدئوکنفرانس‌ها استفاده کرد. این محصول با بهره‌گرفتن از اپلیکیشن‌های از‌پیش‌نصب‌شده، به شما اجازه می‌دهد از آن به‌عنوان تلویزیون هوشمند بهره ببرید؛ درحالی‌که به اتصال به دستگاه منبع نیازی نخواهید داشت.

صفحه‌نمایش مانتیور یادشده ۳۲ اینچی است و از وضوح UHD پشتیبانی می‌کند و علاوه‌براین، در بسته‌بندی آن کنترل ازراه‌دور بی‌سیم وجود خواهد داشت؛ درست شبیه آنچه با تلویزیون‌های سامسونگ عرضه می‌شود.

مانیتور سامسونگ S8

دیگر مانیتوری که سامسونگ معرفی کرد، S8 نام دارد. این مانیتور در دو اندازه‌ی ۲۷ و ۳۲ اینچی با وضوح تصویر UHD و برای تولید محتوا طراحی شده است. S8 اولین مانیتور بدون تابش نورِ تأیید‌شده‌ی Underwriters Laboratories است.

مانیتور S8 از پوشش ۹۸ درصدی فضای رنگی DCI-P3 و گواهی VESA DisplayHDR 600 (فقط مدل ۳۲ اینچی) و اترنت پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از رابط USB-C بهره می‌برد و می‌توان آن را به لپ‌تاپ‌هایی که از این ورودی پشتیبانی می‌کنند، متصل کرد تا سیگنال‌های صوتی‌و‌تصویری را به مانیتور و داده‌ها را به اترنت ارسال کند. علاوه‌براین، با این اتصال مانیتور S8 می‌تواند لپ‌تاپ را با قدرت ۹۰ وات شارژ کند.

درپایان، ذکر این نکته نیز لازم است که مانیتورهای یادشده در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار خواهند شد. قیمت مانیتور و اطلاعات بیشتر درباره‌ی آن‌ها در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ ارائه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات