نمایشگرهای UltraFine OLED Pro جدید ال‌جی از کالیبراسیون مبتنی بر سخت‌افزار بهره می‌برند

شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
مانیتور اولترافاین اولد پرو ال‌جی، یکی از معدود نمایشگر‌های اولد بازار است که همین حالا می‌توانید آن را خریداری کنید. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های مانیتور ال‌جی، بهره‌مندی از سیستم کالیبراسیون مبتنی بر سخت‌افزار است.
تبلیغات

در حال‌حاضر مانیتورهای اولد زیادی در بازار وجود ندارد و کاربران باید بین چند گزینه‌ محدود، نمایشگر موردنظر خود را انتخاب کنند. یکی از این نمایشگر‌های اولد، مانیتور اولترافایل اولد پرو ال‌جی است. البته این شرکت قصد دارد دو مدل دیگر از این سری نمایشگرها تولید کند که در سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار خواهند شد.

به گزارش دیجیتال‌ترندز، این نمایشگرهای جدید علاوه‌بر ارائه‌ی پنل‌های خیره‌کننده، برای کالیبراسیون ابزارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه می‌دهد که می‌توان از آن‌ها برای کارهای خلاقانه بهره گرفت.

فیلم‌برداران و هنرمندان دیجیتال که یکی از مانیتورهای جدید ۲۷ یا ۳۲ اینچی اولترافاین اولد پرو ال‌جی را خریداری کنند، از یک صفحه‌نمایش با دقت رنگ بالا بهره خواهند برد که از طیف رنگی وسیعی پشتیبانی می‌کند. هر دو مانیتور ال جی ۳۲ اینچی و ۲۷ اینچی این محصول از وضوح تصویر 4K UHD بهره می‌برند و نسبت کنتراست آن‌ها نیز یک میلیون به یک است.

این پنل‌ها همچنین با فناوری OLED Pixel Dimming HDR عرضه خواهند شد. از دیگر ویژگی‌های مانیتورهای جدید ال‌جی می‌توان به پشتیبانی از HDR400 اشاره کرد که باعث می‌شود رنگ‌ مشکی عمیق‌تر و سایر رنگ‌ها غنی‌تر نمایش داده شوند. این مانیتورها از ۹۹ درصد فضای رنگی گسترده‌ی DCI-P3 و همچنین فضای رنگی ادوبی RGB برای گردش‌کار حرفه‌ای بهره می‌برند. ال‌جی مدعی شده است که نرخ پاسخ‌گویی به دستورها در این محصولات به یک میلی‌ثانیه می‌رسد ولی تاکنون هیچ جزئیاتی درمورد نرخ نوسازی مانیتورهای جدید این شرکت ارائه نشده است.

مانیتورهای اولترافاین اولد پرو جدید ال‌جی مثل مدل‌های قبلی سری اولترافاین، از طریق درگاه یواس‌بی سی به لپ‌تاپ و منبع برق متصل می‌شوند. حداکثر توان این محصولات برای متصل شدن به لپ‌تاپ ۹۰ وات است. علاوه‌بر این می‌توانید لپ‌تاپ یا دستگاه ورودی تصویر را از طریق درگاه HDMI به مانیتورهای جدید ال‌جی متصل کنید زیرا روی این نمایشگرهای جدید دو درگاه HDMI در دسترس است.

مانیتور اولترا فاین اولد پرو ال جی

مانیتورهای جدید اولترافاین اولد پرو از ابزار کالیبراسیون رنگ سخت‌افزاری بهره می‌برند تا بدین ترتیب کاربر اطمینان حاصل کند که نمایشگر در طول زمان، دقت رنگ پایداری را ارائه خواهد کرد. ال‌جی همچنین نرم‌افزار LG Calibration Studio را برای ارائه‌ی کنترل بیشتر روی روند کالیبراسیون به خریداران این مانیتورها ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این می‌توان از ابزار موجود در جعبه‌ی این محصولات به‌منظور کاهش بازتاب نوری روی صفحه استفاده کرد.

سئو یانگ جانه، معاون ارشد و رئیس واحد تجاری آی‌تی شرکت ال‌جی الکترونیکس در این رابطه گفت:

مانیتورهای جدید اولترافاین اولد پرو که با درنظر گرفتن متخصصان خلاق ساخته شده‌اند، و دقت بصری محض را با کیفیت تصویر بالا، نور خیره‌کننده و کالیبراسیون قابل اعتماد ارائه می‌کنند.

شرکت سولوشنز در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی از معرفی جدیدترین نمایشگرهای اولترافاین خبر داد. به اعلام این شرکت، دقت باورنکردنی، گستره‌ی رنگی بسیار وسیع و توانایی بازتولید صحیح محتوای HDR و SDR، باعث شده تا این مانیتورها برای کاربران حرفه‌ای که در صنعت فیلم و رسانه‌های دیجیتال فعالیت دارند، به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل شود.

نمایشگرهای جدید ال‌جی مثل سایر اعضای خانواده‌ی مانیتورهای سری اولترافاین، از ظاهر ساده و طراحی مینیمال بهره می‌برند. پایه‌ی این نمایشگرها امکان تنظیم ارتفاع، چرخش و شیب را فقط با یک حرکت فراهم می‌کند و بدین ترتیب قرار دادن صفحه‌نمایش برای انجام کارهای ارگونومیک آسان‌تر خواهد شد. برنامه‌نویسان نیز می‌توانند برای راحتی بیشتر از این مانیتورها درحالت پرتره استفاده کنند.

هر دو مانیتور از ماه ژانویه در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت اما ال‌جی جزئیاتی درمورد قیمت آن‌ها منتشر نکرده است. برای مقایسه باید اشاره کنیم قیمت مانیتور اولد ال‌جی ۳۹۹۹ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات