شایعه: نسل بعدی پرو دیسپلی XDR به تراشه A13 مجهز خواهد شد

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل در حال توسعه نسل بعدی نمایشگر پرو دیسپلی XDR است که در بطن آن، تراشه A13 مجهز به موتور عصبی قوی جای خواهد گرفت و ظاهراً می‌تواند به‌عنوان eGPU عمل می‌کند‌.
تبلیغات

تاکنون شایعات اندک و ضدونقیضی از نسل بعدی نمایشگرهای بالارده اپل منتشر شده است؛ اما گمان می‌رود غول دنیای فناوری در حال توسعه مک پرو بازطراحی‌شده مجهز به قدرتمندترین پردازنده سفارشی اپل مبتنی بر معماری آرم است و این احتمال وجود دارد که در کنار کامپیوتر ورک‌استیشن مذکور، نسل بعدی پرو دیسپلی XDR نیز رونمایی و عرضه شود. در آخرین اخبار فناوری ادعا می‌شود که این نمایشگر حرفه‌ای به‌تنهایی شامل پردازنده قدرتمند A13 است که می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی روی کیفت و پردازش‌های تصویر داشته باشد.

تعبیه یک SOC (سیستم-روی-چیپ) در نمایشگر اکسترنال می‌تواند به کامپیوترهای مک کمک کند که بدون استفاده از تمام منابع تراشه داخلی، محتوای گرافیکی با وضوح بالا ارائه بدهند. اپل همچنین می‌تواند قدرت SoC نمایشگر را با نمونه مشابه تعبیه‌شده در مک ادغام کند و عملکرد آن را به‌طور چشمگیری حتی در اجرای کارهای گرافیکی فشرده ارتقا بدهد. بخش‌های دیگر تراشه نظیر موتور عصبی می‌توانند تأثیر انکارناپذیری در افزایش کیفیت محتوای بصری و کالیبراسیون آن‌ها به‌صورت خودکار و هوشمند داشته باشند.

شایعات در سال ۲۰۱۶ حاکی از آن بود که اپل در حال کار روی نسخه جدیدی از نمایشگر تاندربولت (Thunderbolt) مجهز به کارت گرافیک یکپارچه است؛ اما همان‌طور که می‌دانید، چنین نمایشگری هرگز عرضه نشد و حتی نمایشگر بالارده پرو دیسپلی XDR از این قابلیت بی‌بهره ماند.

در این گزارش آمده است که نمایشگر مجهز به تراشه A13، جایگزینی برای پرو دیسپلی XDR کنونی خواهد بود و این امکان وجود دارد که نسخه‌ی نهایی حتی از تراشه‌ای به‌مراتب قدرتمندتر از A13 استفاده کند. همچنین گفته می‌شود اپل در حال کار روی یک مانیتور خارجی با قیمت مناسب‌تر است که در کنار نمایشگر بالارده به فروش خواهد رسید و ظاهراً شامل تراشه اختصاصی نخواهد بود. طبق شایعات قبلی، این احتمال وجود دارد که اپل از تکنولوژی نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی در بالارده‌ترین نمایشگر اکسترنال خود استفاده کند.

پرو دیسپلی کنونی به نمایشگر LCD مجهز شده است که نور پس‌زمینه‌ی آن عملکردی شبیه به mini-LED دارد و به لطف آن، می‌توانند مناطق نوری مختلف پنل را خاموش و روشن کند، کنتراست بالایی ارائه بدهد و به حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت برسد؛ البته اپل تاکنون از لفظ مینی ال‌ای‌دی برای نمایشگر این محصول استفاده نکرده است که احتمالاً به کم بودن دیمرها و LED-های پس‌زمینه در مقایسه با استاندارد miniLED بازمی‌گردد.

البته پیش‌بینی نمی‌شود که اپل نوع پنل را در نسل بعدی پرو دیسپلی تغییر بدهد؛ زیرا در صورت استفاده از پنل‌های OLED با مشخصات بالا و تقریباً یکسان، قیمت محصول ممکن است تا چند ده هزار دلار افزایش یابد؛ بنابراین اپل احتمالاً با افزایش مناطق نوری پس‌زمینه و بهبود برخی مشخصات، با استاندارد مینی LED منطبق خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات